در عرصه اقتصاد ،دولت يازدهم توانست با كاهش تورم،بازار اقتصادي كشور را به آرامش نسبي برساند و در كنار آن به رونق توليد ،كمك شاياني كند.

به گزارش سرویس سیاسی ندای گیلان،دولت يازدهم علي رغم همه مشكلات ناشي از تحريم توانسته است برنامه ها و سياست هاي خود را به خوبي پيش ببرد و در حوزه هاي مختلف ،موفقيت هايي  را كسب نمايد،حسن روحاني دولت تدبير و اميد را در شرايطي تحويل گرفت كه رشد اقتصادي ايران منفي بود و صادرات نفت ايران به شدت كاهش پيدا كرده بود.
طبق آمار بانك مركزي ايران با روي كار آمدن دولت تدبيرو اميد ،تورم كشور در خرداد ٩٣ با سي درصد كاهش روبرو شد ،همچنين بر طبق همين آمار، رشد اقتصادي ايران در سال ٩١ منفي ٦.٨ بوده كه دولت يازدهم توانسته اين رقم را در سال ٩٢ به منفي ١.٩ كاهش دهد.
بدين ترتيب با مهار تورم و هدايت منابع اعتباري به واحدهاي توليدي ،كشور  توانست در سال ٩٣ به رشد مثبت اقتصادي دست يابد.
وضعيت حوزه سياسي در دولت روحاني هم شاهد تحولات ساختاري بوده و به نحوي فضا نسبت به قبل بهتر شده و فعاليت احزاب و تشكل ها بي شك بهتر از زمان دولت پيشين بوده است.
همچنين يكي از مهمترين سياست هاي دولت تدبير و اميد استفاده از تمامي ظرفيت ها و توانمندي هاي مديريتي بوده كه اكنون با تمام قدرت در حال اجرا مي باشد.
در عرصه اقتصاد ،دولت يازدهم توانست با كاهش تورم،بازار اقتصادي كشور را به آرامش نسبي برساند و در كنار آن به رونق توليد ،كمك شاياني كند.
در اين عرصه دولت توانست قدمهاي موثري بردارد كه كنترل و مهار آب هاي مرزي، تجهيز و نوسازي اراضي كشور، بهره برداري مناسب از آب و خاك،افزايش ترانزيت حمل و نقل ريلي و پرورش ماهي به روش كشت در قفس ،از جمله دستاوردهاي دولت روحاني در زمينه هاي رشد اقتصادي محسوب مي شود.
يكي ديگر از مهمترين وعده هاي دولت،تحول در حوزه سلامت و گسترش بيمه همگاني بود كه دولت توانست  با طرح بيمه سلامت تحولات چشمگيري در اين زمينه بدست آورد،با اجراي اين طرح ،دگرگوني اساسي در ارائه خدمات سلامت و بهداشت و درمان كشور به وجود آمد.
در كنار اين موارد دولت در عرصه سياست هاي خارجه هم قدم هايي در زمينه كاهش و رفع تحريم برداشته كه در حوزه هاي مختلف شاهد تاثير آن هستيم.
دستاوردي مانند توافق هسته اي ،خود به اندازه اي بزرگ است كه به تنهايي مي تواند كارنامه عملكرد دولت روحاني را مثبت نشان دهد.
دولت معتقد است تعامل با جهان و گسترش روابط بين المللي تنها راه ايجاد صلح و آرامش در جهان است.
دولت يازدهم نگاهي به عرصه فرهنگي هم داشته كه يكي از رويكردهاي آن آشتي فرهيختگان، اصحاب قلم و هنرمندان با دولت بود و امروز اين اهميت ذهني به وجود آمده كه دولت در كنار اصحاب فرهنگ بوده و تلاش ميكند كه به آن ها اطمينان دهد كه آزادي آنان در چهار چوب قوانين جمهوري اسلامي بلامانع است.
در مجموع بنظر مي رسد كه عملكرد دولت روحاني در طول اين سه سال قابل قبول بوده اما ناگفته نماند كه نياز است تمركز روي مسايل اقتصادي كشور بيشتر شده و براي رفع مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم قدم هاي بيشتري برداشته شود.