نازک کار گفت: با اجرای موفقیت‌آمیز طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌های استان، سال گذشته آمار تصادفات در مناطق تحت پوشش این طرح در رده سنی دانش آموزان به صفر رسید.

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا نازک‌کار  در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی و ترویجی فرهنگ ایمنی و ترافیک و در مراسم یادبود قربانیان حوادث ترافیکی در مدرسه شهید بصارتی بخش خمام اظهار داشت: افزایش فرهنگ ترافیکی در دانش‌آموزان از ضروریات جامعه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: به‌منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان در راه رسیدن به مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی اقدامات گسترده‌ای در سطح استان انجام شده است.

نازک‌کار از اجرای طرح ایمن‌سازی 95 باب مدارس حاشیه راه‌های برون شهری و روستایی استان گیلان خبر داد و تاکید کرد: طرح ایمن‌سازی حاشیه راه‌های مدارس در 2 بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال‌های گذشته ایمن‌سازی شدند.

وی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان در مسیر مدرسه است گفت: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن‌سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می‌کند افزود: بر این اساس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در زمینه ایمن‌سازی حاشیه راه مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

نازک‌کار خاطرنشان کرد: در بخش نرم‌افزاری و آموزشی دانش آموزان نحوه صحیح تردد در شرایط مختلف جوی، نحوه پیاده و سوارشدن به سرویس مدارس و نحوه صحیح استفاده از دوچرخه و تشخیص علائم را به‌طور مطلوب یاد می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه در بخش فیزیکی طرح ایمن‌سازی، حاشیه مدارس استان گیلان با نصب علائم ترافیکی مناسب ایمن سازی می‌شوند تصریح کرد: این اقدامات نتیجه مطلوبی را در راستای ارتقاء ایمنی تردد دانش‌آموزان ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره بر اثربخشی اجرای این طرح در استان گیلان گفت: با اجرای موفقیت‌آمیز طرح مذکور در مدارس حاشیه راه‌های استان، سال گذشته آمار تصادفات در مناطق تحت پوشش این طرح در رده سنی دانش آموزان به صفر رسید.