معاون ورزش و جوانان گیلان،با اشاره به اثرگذاری مثبت و منفی رسانه ها و شبکه های مجازی بر مقوله خانواده،یادآور شد:باید اهمیت خانواده را به مردم نشان دهیم.

به گزارش ندای گیلان،دو مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده تحت عنوان «اندیشه نیک» و «آریانا» با همت و تدبیر وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در شهر رشت آغاز به کار کرد.
مریم بخشی،معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در حاشیه این مراسم،با اشاره به اهمیت راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی،گفت:امروزه مقوله جوانان و خانواده جزو چالش های ماست و لذا باید دست به دست هم دهیم و برای کاهش آسیب ها پیشگام شویم.
وی آمار بالای طلاق در جامعه را نگران کننده دانست و اظهار کرد:یکی از دلایل اصلی این آسیب اجتماعی، فقدان فرهنگ مشاوره گرفتن از اهل فن و صاحب نظران عرصه های اجتماعی و خانوادگی است.جوانان باید به مراکز مشاوره دسترسی داشته باشند و این فرهنگ را در خود نهادینه کنند.
بخشی،از صدور 6 مجوز راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در استان خبر داد و عنوان کرد: «اندیشه نیک» و «آریانا» چهارمین و پنجمین مراکز ماست که امروز کار خود را آغاز می کند.
این مقام مسئول،راه اندازی مراکز مشاوره را نخستین گام دانست و متذکر شد:گام بعدی فرهنگ سازی است و امیدوارم به سمتی حرکت کنیم که جوانان قبل از ازدواج به دنبال مشاوره باشند.
وی ورزش و جوانان را دو مقوله دارای اهمیت در کشور دانست و خاطرنشان کرد:توجه به مبحث جوانان یکی از ارکان اصلی دولت است و قطعا در این راستا همکاری های لازم صورت می گیرد.
معاون ورزش و جوانان گیلان،با اشاره به اثرگذاری مثبت و منفی رسانه ها و شبکه های مجازی بر مقوله خانواده،یادآور شد:باید اهمیت خانواده را به مردم نشان دهیم تا زوج های جوان با کوچک ترین مشکل در زندگی به فکر طلاق و جدایی نباشند و درصدد رفع مشکلات و تحکیم بنیان خانواده برآیند.بی تردید نیمی از مشکلات با مراجعه به مراکز مشاوره حل می شود.