دریادار سیاری آمادگی نیروهای مسلح را در استقلال کشور مهم خواند و گفت: این امر موجب می‌شود دشمن به خود اجازه تعدی به کشورمان را ندهد

به گزارش ندای گیلان از رشت، دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز در مراسم دانش‌آموختگی دوره 93 دانشجویی و دانش‌آموزی 186 فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا این شهر با تبریک به دانش‌آموزان و دانشجویان در این مرکز اظهار کرد: به دانش‌آموزان و دانشجویانی که به اخذ درجه نایل آمدند و به جمع دریادلان نیروی دریایی راهبردی پیوستند، تبریک می‌گویم.

وی با قدردانی از اجرای حرکت‌های میدانی در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت افزود: این امر نشان‌دهنده عملی کردن شعار راه ما راه امام حسین(ع) است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند نیروی دریایی نیروی راهبردی است، تصریح کرد: حضور در آب‌های آزاد از ماموریت‌های نیروی دریایی راهبردی است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از منافع کشور در دریاهای آزاد حفاظت می‌کند و آمادگی دارد در مقابل دشمنان در هر نقطه‌ای مقابله کند.

سیاری با اشاره به حضور یگان‌های نیروی دریایی در خلیج عدن گفت: یگان‌های نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن برای حفظ منافع ایران حضور دارند.

وی حضور در اقیانوس هند، چین و آرام را از ویژگی‌های نیروی دریایی دانست و ادامه داد: اکنون با 2 هزار و 500 کیلومتر فاصله در حال انجام ماموریت هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه افتخار ما این است که امروز راه شهدا را ادامه دهیم، اضافه کرد: به جانبازان و آزادگان خود افتخار می‌کنیم.

وی بصیرت دینی را لازمه کار دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید شاخصه ایمان را داشته باشند.

سیاری شجاعت و ارتقای روحیه سلحشوری را از ویژگی‌های نیروهای مسلح ایران عنوان کرد و گفت: سومین شاخص ارتقای علم و دانش به‌ ویژه در نیروی دریایی ارتش حائز اهمیت است.

وی علم و دانش در ناوشکن‌، زیردریایی و پهپادها را مهم خواند و یادآور شد: از تجربه باید استفاده کرد، اما باید خود را به دانش روز تجهیز کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: باید شایستگی سرباز ولایت را در میدان نشان دهیم.

سیاری آمادگی نیروهای مسلح را در استقلال کشور مهم خواند و گفت: این امر موجب می‌شود دشمن به خود اجازه تعدی به کشورمان را ندهد.فارس