بیش از 1200 دستگاه وانت بار و ادوات کشاورزی در سطح محورهای استان گیلان آشکارسازی شد.

به گزارش ندای گیلان،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان اعلام کرد: در سالجاری در راستای اجرای طرح ایمن سازی ادوات کشاورزی و وانت بار بیش از 1200 دستگاه وانت بار و ادوات کشاورزی در سطح محورهای استان گیلان آشکارسازی شد.
مهندس نازک کار، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در خصوص اهداف اجراي طرح ارتقای ایمنی تردد وانت بارها و ادوات کشاورزی گفت: آشکار سازی وانت بارها و ادوات کشاورزی ، ارتقاء سطح آگاهی عمومی رانندگان این بخش نسبت به رعایت نکات ایمنی در جاده‌ها از مهمترین اهداف اجرای این طرح در استان گیلان است.
نازک کار با اشاره به وجود روستاها و زمین های کشاورزی متعدد در حاشیه راههای استان گیلان و نیز پتانسیل بالای استان در تولید و جذب بار و در نتیجه قابل توجه بودن تردد ادوات کشاورزی و وانت بارها در راه های استان گفت: عدم برخورداری وانت بارها و ادوات کشاورزی از سیستم روشنایی مناسب و علائم و تجهیزات بازتابنده نور برای اطلاع و هوشیاری سایر کاربران جاده ای به ویژه در شب، موجب کاهش شدید دید و کاهش ایمنی در جاده ها می شودکه این امر احتمال بروز حوادث رانندگی را در سطح محورهای استان افزایش می دهد.
وی خاطر نشان نمود: از سال 92 تاکنون آشکارسازی بالغ بر 2950دستگاه وانت بار و 2700 دستگاه انواع ادوات کشاورزی با نصب شبرنگ و بازتابنده های مخصوص در دستورکار قرار گرفت و به مرحله اجرا درآمد.همچنین در سال جاری(1396)500دستگاه انواع ادوات کشاورزی و 750 دستگاه وانت بار تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : در اجرای این طرح علاوه بر تمرکز بر آشکارسازی این وسایل نقلیه ،تراکتهای اطلاع رسانی در خصوص رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی و قوانین و مقررات حمل بار بین رانندگان وانت بارها توزیع گردید، همچنین دوره های بدو خدمت رانندگان وانت بار برای متقاضیان بصورت رایگان برگزار شد.
مديركل راهداری وحمل ونقل جاده ای گيلان گفت: ترغيب كشاورزان به استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي كالا جهت حمل محصولات کشاورزي , آموزش موارد عمومي مربوط به ايمني ادوات كشاورزي از طريق سازمان جهاد كشاورزي استان، بخشداري ها و دهياري‌ها , ازراهکارهای فرهنگی برای ایمن سازی اینگونه وسایل نقلیه است .