مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت:بر اثر وزش باد گرم در روزهای گذشته 8.5 هکتار از جنگل های گیلان در شهرستان های رشت،رودبار،لاهیجان،شفت و رودسر دچار حریق شدند.

به گزارش ندای گیلان،محسن یوسف پور ،با اشاره به وقوع آتش سوزی در جنگل های گیلان با توجه به وزش باد گرم، اظهار کرد: با توجه به ورود جریانات هوایی جنوبی و باد گرم در استان، متاسفانه آتش سوزی هایی سطحی طی دو روز اخیر در عرصه های جنگلی و ارتفاعات تعدادی از شهرستان های استان رخ داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان افزود: مناطق شوک در شهرستان رودسر،مازیان نقله بر، هرکیان، سیدان و نورالعرش در شهرستان رودبار، لیفکوخندان در شهرستان شفت، سراوان در شهرستان رشت و گردکوه، صالح بر، سوخته کوه،جیرگوابر و کته شال در شهرستان لاهیجان دچار حریق شدند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی مجموعا در مساحت 8.5 هکتار اتفاق افتاده است،خاطرنشان کرد:با تلاش به موقع پرسنل جان برکف منابع طبیعی، مامورین خدوم آتش نشانی و مردم منطقه، علی رغم صعب العبور بودن این مناطق آتش اطفا شد.

این مقام مسئول،از آحاد مردم عزیز و بزرگوار استان گیلان خواست،از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی و مراتع جدا خودداری کنند و گفت:مردم در صورت رویت و اطلاع از حریق های احتمالی و یا هر گونه دخل و تصرف در عرصه های جنگلی و مرتعی از جمله قاچاق چوب و تصرف اراضی ملی، با شماره تلفن 1504 تماس بگیرند.