خسته بند با بیان اینکه هواپیمای ATR سقوط کرده از هواپیماهای ایمن دنیا بوده و با یک موتور نیز می تواند به پرواز ادامه دهد، افزود: این هواپیماها در ارتفاع پایین پرواز می کنند و یکی از علل برخورد با کوه نیز همین ارتفاع پروازی است.

به گزارش ندای گیلان،حسن خسته بند در گفت وگویی با اشاره به سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، گفت: سقوط هواپیما تنها مختص کشور ما نیست و به تازگی در روسیه نیز هواپیمایی سقوط کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمی توان تا پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما در خصوص علل منتج به سقوط اظهارنظر کرد افزود: خلبان این هواپیما یکی از ماهرترین خلبان ها بوده و بنده چندباری به همراه وی سفر داشته ام.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تحریم و اعمال محدودیت های بسیار از سوی کشورهای استکبار نوسازی ناوگان هوایی ما را با وقفه مواجه کرده است، تصریح کرد: هواپیمای سقوط کرده عمری در حدود 25 سال داشته و نوسازی آن لازم بوده است.

خسته بند با بیان اینکه هواپیمای ATR سقوط کرده از هواپیماهای ایمن دنیا بوده و با یک موتور نیز می تواند به پرواز ادامه دهد، افزود: این هواپیماها برعکس فوکر در ارتفاع پایین پرواز می کنند و یکی از علل برخورد با کوه نیز همین ارتفاع پروازی است.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از فرودگاه های کشور از قبل از انقلاب به گونه ای طراحی شده که حالت نظامی داشته و در کنار کوه ها واقع شده است، گفت: فرودگاه یاسوج نیز این وضعیت را داشته و خلبان در هنگام فرود در چنین فرودگاه هایی باید دقت بسیار زیادی داشته باشد تا پس از گذراندن کوه به کاهش ارتفاع اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در خصوص علل وقوع حادثه هوایی نباید با احساسات تصمیم گیری شود، افزود: باید منتظر پیدا شدن لاشه هواپیما و همچنین بررسی جعبه سیاه باشیم در غیر این صورت هیچ اظهارنظری دقیق نیست.

وی با اشاره به عمر بالای ناوگان هوایی کشور، بر ضرورت خرید هواییما تاکید کرد و گفت: ما چاره ای جز نوسازی ناوگان هوایی نداریم زیرا عمر ناوگان بسیار بالا است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خرید هواپیما با توجه به شرایط ناوگان هوایی باید در اولویت دولت باشد در غیر این صورت بروز چنین حوادثی دور از انتظار نیست.