نماینده مردم بندرانزلی از وعده نوبخت برای پرداخت 10 میلیارد تومان برای بازسازی سکوهای ورزشگاه تختی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگوی خبر شبکه باران اظهار داشت : برای تکمیل طرح های نیمه تمام کشور به 600 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که دولت حداکثر 30 هزار میلیارد تومان از این میزان اعتبارات را تامین کرده است.
نماینده انزلی  با بیان اینکه بخش عمده ای از اعتبارات دولتی برای تکمیل طرح های نیمه تمام ، اسناد خزانه است که با بیش از 40 درصد تنزیل به دست پیمانکار می رسد افزود : با این روند اختصاص اعتبار تکمیل طرح حدود 30 سال طول خواهد کشید.
وی با اشاره به پیگیری مجلس شورای اسلامی برای تسریع در روند واگذاری طرح های نیمه کاره به بخش خصوصی گفت : دولت باید پروژه های نیمه کاره با سوددهی بالا را سریع تر و طرح های ضررده را با پرداخت یارانه به مرحله سوددهی برساند و به بخش خصوصی واگذار کند.
نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی چابک سازی بخش اداری ، الزام وزارت خانه ها به اجرای طرح ها و قبول نکردن اجرای طرح جدید را از جمله راهکارهای تسریع در روند تکمیل طرح های نیمه کاره کشور دانست.
حسن خسته بند با اشاره به اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن رشت – انزلی افزود : با تکمیل این بخش از راه آهن که بخشی از کریدور بین المللی شمال – جنوب موسوم نوستراک است 50 درصد از هزینه حمل بار ، کاهش می دهد ، 11 هزار کیلومتر از مسیر را کوتاه تر می کند و 25 روز از زمان حمل کالا کاهش می دهد.

وی با اشاره به وعده دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اتصال بندر انزلی به راه آهن رشت – قزوین در سال 1399 گفت : 8 کیلومتر از راه آهن رشت – قزوین به منطقه آزاد انزلی می رسد که هزینه خرید زمین به عهده منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی و تملک ، زیرسازی و روسازی راه آهن به عهده وزارت راه و شهرسازی است.

نماینده مردم انزلی در خانه ملت با اشاره به گذشت 14 سال از آغاز ساخت کنارگذر انزلی افزود : کمبود اعتبار و مصالح 2 عامل اصلی توقف اجرای این طرح است که در صورت تامین مصالح این کنار گذر تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

حسن خسته بند به سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت های بندری در بندر انزلی اشاره کرد و گفت : در زمان کنونی سوله و اسکله نفتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر این شهرستان در حال ساخت است.
وی در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری دولت در شهرستان بندرانزلی در حوزه گردشگری کافی نیست افزود : در چند ماه گذشته با پرداخت 10 میلیارد تومان به متقاضیان ایجاد اشتغال روستایی 300 شغل در این زمینه ایجاد شد.
نماینده انزلی در مجلس شورای به پیگیری ها برای دریافت اعتبارات ملی برای بازسازی سکوی های ورزشگاه تختی بندرانزلی اشاره کرد و گفت : به علت افزایش نرخ مصالح این پروژه متوقف شده است.
حسن خسته با اشاره به وعده دکتر محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر پرداخت 10 میلیارد تومان برای این کار افزود : در صورت تامین به موقع اعتبارات بازسازی سکوی های ورزشگاه تختی بندرانزلی تا پایان امسال ، 90 درصد پیشرفت فیزیکی خواهد داشت.