نماینده مردم انزلی گفت: قیمت محصول سیمان در ابتدای سال 98 کیلویی 6 یا 7 هزار تومان بود، اما در چند ماه اخیر قیمت این محصول به حدود 18 هزار تومان رسیده است.

به گزارش ندای گیلان،حسن خسته‌بند عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگویی، با اشاره به وضعیت بازار مسکن و رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت این بازار، گفت: وزارت راه و شهرسازی با مدیریت های مختلف در دهه اخیر به دنبال تولید و عرضه مسکن بوده، یک روز بحث مسکن اجتماعی مطرح شده و امروز نیز این وزارتخانه، موضوع مسکن ملی را طرح کرده است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز وزارت راه و شهرسازی تمام تمرکز خود را برای تولید انبوه مسکن قرار داده، اما از مهم ترین شاخصه و عامل بازار مسکن، یعنی بازار مصالح ساختمانی غافل مانده است.

وی با انتقاد از افزایش غیرمنطقی قیمت مصالح ساختمانی، گفت: قیمت محصول سیمان در ابتدای سال 98 کیلویی 6 یا 7 هزار تومان بود، اما در چند ماه اخیر قیمت این محصول به حدود 18 هزار تومان رسیده است، این معنای افزایش 3 برابری قیمت سیمان در بازار ساختمان است، حال چگونه انتظار داریم که قیمت مسکن کاهش یابد.

خسته بند ادامه داد: این افزایش قیمت ها تنها مربوطه به یک قلم محصول بوده و در مابقی موارد، قیمت مصالح بیش از بقیه افزایش یافته است، نکته قابل توجه این است که بخش اعظمی از این محصولات، توسط شرکت های دولتی تولید و با چندین برابر قیمت به فروش می رسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی تولیدکننده مسکن چاره ای جزء افزایش قیمت ندارد، زیرا قیمت تمام شده مسکن برای وی بسیار بالا تمام می شود و آن هم به دلیل افزایش غیرقانونی مصالح ساختمانی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: متأسفانه به دلیل خلاء نظارتی، با کاهش نرخ ارز عملا قیمت محصولات ساختمانی پایین نیامده است.

خانه ملت