نماینده انزلی گفت:اگر در روزهای آینده پیشگیری جدی نداشته باشیم شاهد ورود خیل عظیمی از مسافران به گیلان و بدتر شدن اوضاع بحرانی استان خواهیم بود.

به گزارش ندای گیلان،حسن خسته‌بند  از خستگی کادر پرستاری و پزشکان در بیمارستان‌های گیلان به‌علت فعالیت بی‌وقفه و چند هفته‌ای این نیروها جهت درمان بیماران کرونایی سخن گفت و اظهار داشت: طبق آمارها ما با کمبود بیش از ۱۲۰ هزار نفری پرستار در کشور روبه‌رو  هستیم که باید برای این مشکل راهی اندیشیده شود.

نماینده بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی اقدام فوری سازمان استخدام کشوری برای جذب نیروهای پرستاری و رفع کمبود کادر بهداشت و درمان کشور در این بخش را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: گیلان به‌عنوان یکی از کانون‌های شیوع کرونا در کشور محسوب می‌شود و یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به این استان تقویت کادر بهداشت و درمان است.

خسته‌بند با بیان اینکه به علت فشردگی و سختی کار بسیار زیاد کادر درمانی گیلان با فشارهای روحی و جسمی عدیده‌ای روبه‌رو  است لزوم شیفتی کردن نیروها جهت خدمات‌دهی به بیماران را ضروری خواند و تصریح کرد: از وزارت بهداشت هم انتظار داریم از استان‌هایی که مشکل کمتری در بحث کرونا دارند نیروی پرستار و پزشک به گیلان اعزام کند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات گسترده پزشکان و پرستاران برای کمک به بیماران کرونایی، تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این نیروهای ایثارگر شهید خدمت محسوب می‌‌شوند را مورد توجه قرار داد و گفت: برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا در کشور به‌ویژه در گیلان باید از ترددهای غیرضروری و مسافرات‌ها جلوگیری به‌عمل آید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در روزهای آینده پیشگیری جدی نداشته باشیم شاهد ورود خیل عظیمی از مسافران به گیلان و بدتر شدن اوضاع بحرانی استان خواهیم بود ابراز داشت: باید در این مسیر از تمام ظرفیت‌ها و راه‌ها استفاده و با اقدامات جدی‌تر از ترددهای غیرضروری در گیلان و شهرستان‌های آن جلوگیری کرد.

نماینده بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی اقدامات اخیری که در استان گیلان برای مقابله با اپیدمی ویروس کرونا انجام شده است را خوب توصیف کرد و با اشاره به اینکه این روند باید با قدرت و قوت بیشتری ادامه پیدا کند اظهار داشت: جبران بخشی‌ از کمبود ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده در گیلان از اقدامات مطلوبی است که تاکنون محقق شده است.

/تسنیم