کسرایی: با توجه به نامگذاری سال ۹۵ توسط رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل، باید به دنبال یک اقدام و عمل جدی باشیم

کاظم کسرایی در جلسه مشترکی که به مناسبت آغاز سال نو با هیات رئیسه و معاونین دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد گفت : اگر امروز در دنیا، کشور هایی پیشرفت کرده اند به خاطر این است که در این کشور ها علم و و توجه به دانش و پژوهش حرف اول را می زند

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان، کاظم کسرایی فرماندار لاهیجان در ابتدا با تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت مجموعه دانشگاه آزاد لاهیجان در سال جدید گفت :  با توجه به نامگذاری سال ۹۵ توسط رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل، باید به دنبال یک اقدام و عمل جدی باشیم.

وی افزود  : اگر می بینیم در دنیا کشور های پیشرفته حرفی برای گفتن دارند به خاطر این است که از سنت گرایی بیرون آمده و به سوی علمی گرایی و نگاه علمی به مسائل قدم برداشته اند.

کاظکم کسرایی

فرماندار لاهیجان اظهار کرد : متاسفانه ما از لحاظ علم گرایی کمی از دنیا عقب هستیم، کشور های پیشرفته سال هاست به سمت علمی کردن مدیریت، پیش رفته اند اما ما در ابتدای کار هستیم .اگر امروز در دنیا، کشور هایی پیشرفت کرده اند به خاطر این است که در این کشور ها علم و و توجه به دانش و پژوهش حرف اول را می زند بنابراین امروزه نقش اصلی توسعه ملی را، دانشگاه ها با تولید علم و سپس عمل به آن خواهند داشت.ما به این اصل اعتقاد داریم تا با تکیه بر همین نقاط قوت به سوی پیشرفت وتوسعه پایدار گام برداریم.

فرمانداری لاهیجان (1)

در ادامه دکتر سهراب کرد رستمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با تبریک سال نو  و عرض احترام اظهار داشت : بی شک همانطور که شما گفتید نقش دانشگاه در توسعه همه جانبه کشور برکسی چشم پوشیده نیست و امیدواریم با تعامل و همکاری هرچه بیشتر میان دانشگاه و نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان لاهیجان شاهد شکوفایی علمی، فرهنگی، پژوهشی و … شهرستان و در بعد بزرگتر کشور باشیم.

فرمانداری لاهیجان (6)

دکتر سهیل شکری معاون اداری مالی دانشگاه آزاد لاهیجان افزود : این واحد دانشگاهی دارای منابع و امکانات بسیاری می باشد که متاسفانه استفاده زیادی از آن نمی شود و بلا استفاده مانده است؛ ما این منابع را شناسایی کرده و امیدواریم تا با همکاری و تعامل میان دانشگاه و دستگاه های اجرایی و … بتوانیم با استفاده از سرمایه گزاری و جذب سرمایه از این منابع بسیار با ارزش به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

وی افزود : با عنایت به دستور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر میرزاده، می بایست میزان وابستگی مالی به شهریه ها کاهش یابد که خدارا شاکریم با راه اندازی آزمایشگاه ساها، مراکز تحقیقاتی و رشد و … به سوی درآمد زایی غیر شهریه ای گام  برداشته ایم.

فرمانداری لاهیجان (5)

فرماندار لاهیجان در انتها اظهار کرد : با توجه به امکانات و منابع گفته شده، قطعا این منابع قابل برنامه ریزی و بهره برداری است چرا که هم کارایی دارد و هم اثر بخشی.با بررسی علمی و مطالعه دقیق می توان طرح هایی را ارائه داد که مورد استقبال سرمایه گزاران قرار گیرد. قطعا ما نیز حمایت خواهیم کرد ، چرا که باور داریم توسعه دانشگاه توسعه شهرستان است.