زارعی: هشت شرکت تعاونی قایقرانی با اخذ مجوز سالیانه از مرزبانی در زمینه خدمات گردشگری دریایی در بندر آستارا فعال هستند.

ندای گیلان: زارعی هم مرز بودن استان گیلان و شهرستان آستارا با جمهوری آذربایجان را یادآور شد و گفت: تعامل خوبی با کشورهای همسایه برای امنیت دریای خزر وجود دارد.

فرمانده هنگ مرزی آستارا تاکید کرد: مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مرز تفاهم و دوستی بوده و از یک نمونه و الگوی مناسب برخوردار است.

شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان واقع است و با ۳۸ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و ۱۸ کیلومتر مرز ساحلی  در دریای خزر یکی از مرزهای بین الملی کشور است.

فرمانده هنگ مرزی آستارا گفت: ۹۰ شناور ویژه گردشگری در آستارا با مجوز مرزبانی دریایی به خدمات دهی به گردشگران تابستانی مشغول هستند.

سرهنگ ایرج زارعی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه با بیان  اینکه شهرستان مرزی بندر آستارا با داشتن جاذبه های ویژه تجارت مرزی و ساحل دریای خزر و گردنه حیران در تمام فصول به ویژه در تعطیلات نوروز و تابستان پذیرای مهمانان و گردشگران بسیاری است، اظهار کرد: کنترل در مرزهای خشکی و آبی کشور توسط پلیس مرزبانی و دریابانی با اقتدار انجام می شود.

وی با بیان اینکه هشت  شرکت تعاونی قایقرانی با  اخذ مجوز سالیانه از مرزبانی در زمینه خدمات گردشگری دریایی در بندر آستارا فعال هستند،  افزود: تعامل مناسبی از سوی شرکت های فوق با مرزبانی در جریان است و تامین نظم و امنیت مرزی ، کنترل و مراقبت از مرزهای کشور جزو وظایف پلیس مرزبانی است که با همکاری مردم انجام می شود./مهر