فرماندار صومعه سرا گفت:٨۴ پروژه عمرانی تولیدی و خدماتی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر امسال در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش ندای گیلان،سید جلال سید محمدی فرماندار صومعه سرا اظهار داشت:اقتدار، شکوه و عظمت ایران اسلامی مرهون خون شهدا است، که وظیفه داریم از دستاوردهای انقلاب که حاصل مقاومت و ایستادگی ملت ایران است پاسداری کنیم.

وی افزود:سال گذشته ۸۸ پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۷میلیاردتومان در این شهرستان افتتاح شد، که طرحهای آماده افتتاح امسال از لحاظ کیفی و اعتباری ۱/۵درصد رشد داشته است.

سیدمحمدی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی برنامه های دهه فجر امسال متفاوت از سال های قبل برگزار می شود اما باید تلاش کنیم، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های این دهه را با شکوه تر از سال های قبل برگزار نماییم.

وی تاکید کرد:از اجرای برنامه هایی که به صورت تجمعی برگزار می شود اجتناب، و دستگاه‌های اجرای با استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برنامه ها و عملکرد خود را برای مردم تشریح نمایند.

طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی با موفقیت به پایان رسید

فرماندار صومعه سرا در ادامه با اعلام اینکه با اجرای طرح غربالگری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ٩٨ درصد جمعیت این شهرستان پایش کرونایی شدند اظهار داشت: با تلاش و اهتمام بسیج، سپاه و کادر بهداشت و درمان بیش از ۳۸هزار و۸۸۸ خانوار غربالگری، و ۲۰۱ مورد مشکوک به این بیماری شناسایی و به مراکز درمانی هدایت شدند.

سیدمحمدی با اشاره به اینکه متاسفانه شیوع ویروس کرونا طی هفته های اخیر در شهرستان صومعه سرا روند افزایشی پیدا کرده خاطرنشان کرد: رشد فزاینده مبتلایان نگران کننده، و لازم است پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

مردم از طولانی بودن زمان پاسخگویی به استعلام ها خسته شده اند.

نماینده عالی دولت در صومعه سرا با انتقاد از عملکرد بعضی از دستگاههای اجرایی مبنی بر پاسخگویی مردم اظهار داشت:یکی از نگرانی ها و نارضایتی های مردمی از دستگاهها، اجرای کند بروکراسی اداری و روند دست و پا گیر استعمالات است.

سید محمدی یادآور شد: دستگاههای اجرای باید زمان پاسخگویی به مردم را به حداقل برسانند.

وی بر لزوم استفاده دستگاهها از شبکه دولت تاکید و خاطر نشان کرد:شهرداری ها نیز تا پایان ماه جاری باید به شبکه دولت متصل شوند.

صومعه سرا دومین تولید کننده برنج و قطب این محصول در گیلان است.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به در پیش بودن آغاز سال زراعی جدید خاطر نشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت های شهرستان زیرساختهای لازم جهت تامین آب زراعی کشاورزان فراهم شود.

سید محمدی همچنین بر ضرورت زمینه سازی جهت تامین آب زراعی کشاورزان تاکید کرد و افزود: لایروبی انهار و آبراهه ها باید با یک برنامه زمان بندی از هم اکنون آغاز، و معاونت عمرانی نیز موظف به برگزاری جلسه تخصیص آب و پیگیری اقدامات صورت گرفته ازسوی دستگاههای مرتبط باشد.