فرماندار صومعه سرا گفت:تلاش می کنیم تالاب و زیبایی های منحصربه‌فرد آن را از زاویه دید صومعه سرا به گردشگران معرفی، و در این راستا با راه اندازی اسکله های مسافری در روستاهای حاشیه تالاب ضمن تقویت و توسعه تالاب گردی  و راه آبی ارتباطی بین دو شهرستان اقتصاد روستایی را نیز تقویت کنیم.

سید جلال سید محمدی فرماندار صومعه سرا در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان اظهار داشت: ایجاد راه ارتباطی آبی بین دوشهرستان صومعه سرا و بندر انزلی، ضمن اشتغال جوانان، می تواند معیشت مردم روستاهای سیاه درویشان، صوفیانده، خمسر، نرگستان، نوخاله، هندخاله، چمثقال وباقلاکش را تامین واقتصاد این مناطق را متحول کند.

سید محمدی اضافه کرد: با ایجاد اسکله در حاشیه این روستاها ضمن استفاده مسافران از تالاب به عنوان یک ظرفیت گردشگری، اشتغال زیادی برای جوانان این مناطق نیز فراهم می شود.

وی خاطر نشان کرد: دراین راستا طی یکسال گذشته با توجه ویژه دولت تدبیر و امید و برنامه ریزی ها در خصوص لایروبی رودخانه ها در محدوده این روستاها شرایط مطلوبی جهت اجرای این راه ارتباطی آبی بوجود آمده است.

سید محمدی گفت: با اقدامات خوبی که در حوزه لایروبی رودخانه های منتهی به تالاب در طی یک سال گذشته صورت گرفته، تردد قایقها و برقراری خط ارتباط آبی بین انزلی و روستاهای حاشیه تالاب صومعه سرا را آسان ترکرده است.

وی یادآورشد: این اقدام دولت موجب شده تا علاوه بر فراهم شدن این ظرفیت، ۵ هزار خانوارحاشیه تالاب که طی سالیان متمادی در برابر هرگونه سیلاب آسیب پذیر بودند، اکنون با امنیت وآرامش خاطر به زندگی خود ادامه دهند.

سید محمدی افزود: تلاش می کنیم تالاب و زیبایی های منحصر بفرد آن را از زاویه دید صومعه سرا به گردشگران معرفی، و در این راستا با راه اندازی اسکله های مسافری در روستاهای حاشیه تالاب ضمن تقویت و توسعه تالاب گردی  و راه آبی ارتباطی بین دوشهرستان اقتصاد روستایی را نیز تقویت کنیم.

فرماندارصومعه سرا درادامه با اشاره به اینکه تمام تلاشمان این است که بر اساس برنامه تدوین شده اعتبارات شهرستان توزیع شود گفت: توجه وتمرکز اعتباراتی که امسال در بخش های استانی، نفت و گاز و…در کمیته برنامه ریزی تدوین شده، در حوزه کشاورزی و راه روستایی است.

سید محمدی با ابراز خرسندی از ارتقاء اعتبار شهرستان صومعه سرا به ٣۶ میلیارد تومان افزود:هم اکنون چند پروژه بزرگ ملی راهداری در محورهای فومن، صومعه سرا، پونل، ضیابر، پیربازار وطاهرگوراب به ماسال در حال اجرا است.

سید محمدی، هم افزایی، احساس مسئولیت واجرای مصوبات را در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های دولت محترم دانست و برنامه های مصوب کمیته برنامه ریزی را مهم ترین شاخصه پیش برد اهداف نظام ودولت در شهرستان صومعه سرا برشمرد.