مدیر کل محیط زیست گیلان با اشاره به ورود ۸۲ درصد فاضلاب خانگی به طبیعت، گفت: همکاری فنلاند و گیلان در زمینه انتقال تکنولوژی و دانش نوین می تواند به مدیریت پسماند این استان کمک کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رضا زمانی ظهر سه شنبه در دیدار با سفیر فنلاند در ایران با بیان اینکه کشور فنلاند دارای فناوری‌های هوشمند در حوزه مدیریت آب و جنگل است، اظهار کرد: استان گیلان دارای طبیعت و جغرافیایی بکر و بی نظیر است که می‌توان از آن برای توسعه استان و کشور بهره گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به ابرچالش پسماند در گیلان، تصریح کرد: ورود تعداد زیادی مسافر به گیلان حجم پسماندها را در استان افزایش داده و باید به فکر راهکار اساسی در این خصوص باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد فاضلاب خانگی وارد طبیعت استان می‌شود، افزود: علاوه بر مشکل پسماند، مدیریت منابع آبی و احیای تالاب‌ها نیز از موضوعات مهمی است که باید راهکاری برای آن اتخاذ شود.

زمانی با بیان اینکه فنلاند جز کشورهای پیشرو در خصوص محیط زیست است، ادامه داد: مدیریت پسآب‌ها و پسماند از اولویت‌های حفاظت محیط زیست گیلان است و آماده همکاری و استفاده از تجربیات فنلاند در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه دو هزار و ۵۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود، بیان کرد: همکاری فنلاند و گیلان در خصوص انتقال تکنولوژی، دانش نوین و بهره گیری از نیروهای متخصص می‌تواند به مدیریت پسماند و آب و نیز حفاظت از محیط زیست استان کمک کند.