مدیر کل محیط زیست گیلان با اشاره به کاهش میزان آلودگی هوا از نظر گرد و غبار در استان، گفت: شهروندان به ویژه گروه ها حساس از ماسک استفاده کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، رضا زمانی با اشاره به ورود گرد و غبار به استان گیلان و میزان آلاینده‌ها هوا، اظهار کرد: در اطراف استان گیلان چهار کانال ریزگرد و منبع گرد و غبار وجود دارد.

وی در ادامه حوزه قفقاز، آسیای میانه و جنوب غربی و همچنین شبه جزیره عربستان را منبع این کانال‌ها عنوان کرد و افزود: منشأ گرد و غبار حال حاضر در کشور، عراق است.

مدیر کل محیط زیست گیلان با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از استان‌ها متأثر از ورود این گرد و غبار هستند، گفت: تا ساعات ۱۰:۳۰ روز گذشته میزان آلایندگی موجود در هوا استان گیلان برای گروه‌های حساس آلوده بوده است.

وی همچنین به تأکید استاندار گیلان و تشکیل کمیته ویژه اضطراری هوای استان و اشاره و اضافه کرد: در این کمیته توصیه‌ها و هشدارها برای کاهش تردد از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما به ویژه برای گروه‌های حساس صادر و اطلاع رسانی شد.

زمانی با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک برای همه گروه‌های سنی با توجه به شرایط موجود، ادامه داد: از عصر شنبه شاخص آلودگی هوا در گیلان از نظر گرد و غبار کاهش یافته است.