مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به دفن ۱۰۰۰ تن زباله در مراکز غیررسمی استان، گفت: هفت پروژه بهسازی پسماند در گیلان در حال اجرا است که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای ندارند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رضا زمانی در کارگروه مدیریت پسماند استان گیلان در سالن غدیر استانداری بیان کرد: ۲۶ مرکز دفن با مساحت ۱۰۵ هکتار در استان گیلان وجود دارد که حدود هزار و ۶۰۰ تن پسماند در آن دفن می‌شود.

مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه ۱۰۰۰ تن زباله در مراکز غیررسمی دفن می‌شود، افزود: زباله سوز رشت ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و میزان فعالیت آن نیز ۶۰۰ تن است.

وی با بیان اینکه هفت پروژه بهسازی پسماند در گیلان در حال اجرا است که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای ندارند، تصریح کرد: سمپاشی و خاک پاشی در سراوان انجام شده اما تفکیک از مبدا همچنان حلقه مفقوده اصلی در بحث ساماندهی پسماند است و در این سال‌ها در این حوزه کم‌کاری کرده‌ایم.

اقدام عملی در زمینه ساماندهی پسماند مشاهده نمی‌شود

فرماندار رشت نیز در این جلسه با انتقاد از کم کاری‌ها در خصوص ساماندهی پسماند سراوان، اظهار کرد: اقدام عملی در حوزه ساماندهی پسماند سراوان نمی‌بینیم.

حمیدرضا امام پناهی با بیان اینکه باید به قول خود مبنی بر پیدا کردن لندفیل جدید به جای سراوان تا پایان امسال عمل کنیم، افزود: باید در فرصت باقیمانده پیش رو این موضوع را پیگیری کنیم وگرنه جوابی برای مردم نداریم.