مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان با اشاره به تحویل ۱۴ واحد آموزشی جدید با ۷۵ کلاس درس به آموزش و پرورش استان گفت: ۴۰ درصد هزینه ساخت این مدارس توسط خیران تامین شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، علی دقیق با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان گیلان برای ساخت فضاهای آموزشی اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۱۴ واحد آموزشی با ۷۵ کلاس درس و ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا به آموزش و پرورش استان گیلان تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه تاکنون در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۱۱ هزار دانش آموز گیلانی سه هزار و ۲۰۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیل خواهند بود، گفت: زیربنای این تعداد واحد آموزشی بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار متر مربع است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان اضافه کرد: بیش از ۶۰ هزار دانش آموز گیلانی نیز در ۸۰۰ واحد آموزشی غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از سوی استانداری گیلان برای توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: از این میزان اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تأمین و نصب وسایل گرمایشی در مدارس استان گیلان هزینه شده است.

دقیق ادامه داد: از این اعتبارات ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تهیه میز و صندلی، ۱۱ میلیارد تومان تهیه وسایل هنرستانی و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای تسهیلات انفورماتیک هزینه است.

مدیر کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان به مشارکت ۳۲۰ خیر مستمر در ساخت مدارس استان اشاره و بیان کرد: این افراد تاکنون ۳۷۰ فضای آموزشی با ۱۵ هزار کلاس درس در استان گیلان احداث کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت خیران مدرسه ساز در استان گیلان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: بیش از ۴۰ درصد اعتبارات هزینه شده برای احداث ۱۴ واحد آموزشی جدید تحویل داده شده به آموزش و پرورش توسط همین خیران تأمین شده است.