مدیر کل نوسازی مدارس گیلان از برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور در لاهیجان خبر داد و افزود:خیرین 1189 کلاس درس در گیلان احداث کرده اند.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،علی دقیق مدیر کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور که در رشت برگزار شد اظهار داشت:خیرین انسان هایی وارسته ای هستند که عنایت ویژه خداوند باعث شده است تا شایستگی ورود به کارهای بزرگ و ماندگار همانند مدرسه سازی را داشته باشند.
وی  با بیان اینکه کارهای خیر همواره در همه ادیان الهی به‌ویژه در دین مبین اسلام بسیار تاکید شده است خاطرنشان کرد:ساختن فضایی که در آن دانش اندوخته و آموخته شود از مهمترین کارهای بشری است که بادست خداوند بزرگوار درحال انجام است.

مدیر کل نوسازی مدارس گیلان در ادامه اظهار داشت : خیرین مدرسه ساز با هدف کسب رضایت  الهی و خدمت به جامعه و مردم خدمات فراوانی را ارائه می‌دهند و نامشان در تاریخ این استان واین کشور ماندگار خواهد بود.

جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور در لاهیجان برگزار می شود

دقیق افزود:خیرین مایه خیر و برکت برای این جامعه هستند و می‌توانند الگوی فرهنگی مناسبی باشند. هرساله مانند سنوات گذشته روزی برای تجلیل از این خیرین در نظر گرفته می‌شود .
وی گفت:به همین دلیل به پاس قدرانی از زحماتی که‌ این بزرگواران در سال ۹۷ برای ارتقا نظام آموزشی متحمل شدند در تاریخ ۳۰ خرداد ،بیست ویکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور در هتل شهرزاد لاهیجان برگزار خواهد شد.

خیرین 1189 کلاس درس در گیلان احداث کرده اند

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با بیان اینکه تعداد خیرینی که از ابتدای امر در مجموعه نوسازی با ما همراه بودند ۱۹۳ مرد و۶۲زن و۳۴شرکت حقوقی هستند گفت:کل پروژه هایی که از ابتدا تاکنون برای مجموعه آموزش و پروش به بهره برداری
رسیده توسط خیرین ۲۵۶ پروژه در قالب ۱۱۸۹کلاس درس با مبلغ حدودی ۱۰۸ میلیارد تومان و مجموعه زمین هایی اهدایی توسط خیرین در سامانه خیرین مدرسه ساز کشور در استان گیلان به ثبت رسیده ۵۰قطعه با مساحت حدودی ۹۹۲۶۳مترمربع است.

114 کلاس درس جدید سال تحصیلی آینده تحویل داده می شود

وی با تصریح بر اینکه 6 ساختمان با مساحت حدودی ۱۳۰۰متر مربع که به اداره کل آموزش و پروش استان اهدا شده است اذعان داشت:پروژه هایی که در دست اجرا یا در حال مطالعه است ۵۴ پروژه که شامل ۱۹۸ کلاس درس است که از این تعداد امیدواریم در سال تحصیلی  آینده  30 پروژه شامل ۱۱۴کلاس درس به اتمام برسد.

رتبه ممتاز گیلان در تحقق تعهدات در جشنواره خیرین مدرسه ساز

دقیق با اشاره به اینکه در بیست جشنواره گذشته استان گیلان در تحقق تعهدات رتبه سوم و در جشنواره بیستم رتبه اول را در کشور داشته است ادامه داد:این آمار نشان دهنده این است که مجموعه نوسازی مدارس استان گیلان، اداره کل آموزش پروش استان و مجمع خیرین مدرسه ساز کشور  با همراهی و همدلی خیرین توانستند این کار بزرگ را انجام دهند.

حمایت ویژه استاندار گیلان از توسعه فضاهای آموزشی استان

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با بیان اینکه باید تشکر ویژه ای داشته باشم از استاندار گیلان  و حمایتی که وی از نظام آموزشی در بعد توسعه فضاهای آموزشی دارد  گفت:دستور اکید استاندار در خصوص تکریم و جذب حداکثری خیرین می باشد.

12 مدرسه بنیاد برکت در گیلان به بهره برداری می رسد

وی با تصریح بر اینکه یک خیر دیگری که در مجموعه نوسازی حمایت ویژه ای داشت ،بنیاد برکت است خاطرنشان کرد:به زحماتی که مدیر سابق نوسازی مدارس آقای مقدم داشت ۴۲ فضای آموزشی در ۵سال گذشته شامل ۱۷۲ کلاس درس با تعهدی حدود ۲۰ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت شروع شده است که از این تعداد ۳۰ پروژه به اتمام رسیده و۱۲ پروژه در حال اجرا است.

شهرستان رشت در بحث مدرسه سازی فقیر است

دقیق در پایان اظهار داشت: شهرستان رشت در بحث مدرسه سازی فقیر است و در سفر آخر ریاست جمهوری
به استان گیلان برای دو شهرستان رشت و تالش بصورت خاص اعتباری در نظر گرفته شد.