رئیس شورای شهر پیربازار از آسفالت یک خیابان و شن ریزی ده کوچه دیگر در طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اصغر توفیقی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در رشت بیان داشت: شهر تازه تاسیس پیربازار نیازمند توجه جدی مسئولان استانی و شهرستانی، به ویژه نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس است.

وی افزود؛ در فصول بارندگی کوچه های شهر پیربازار که اکثراً آسفالته نیستند دچار آب گرفتگی و گل و لای می شوند که این موضوع مشکلات متشعددی را برای شهروندان و دانش آموزان به وجود آورده است.

رئیس شورای شهر پیربازار افزود: برای حل این مشکل شهری و به‌رغم کمبود اعتبارات شدید شهرداری پیربازار که از درآمد شهری محروم است، در مدت کوتاه گذشته ۱۲ کوچه با بیش از ۴۰۰ تن شن ریزی نخودی صورت پذیرفت.

وی افزود؛ با همدلی اعضای شورا و مجموعه مدیریت شهری، شن ریزی مابقی کوچه ها و توسعه شهری در ابعاد گوناگون در دستور کار قرار دارد.

توفیقی بیان داشت؛ انعقاد قرارداد آسفالته کردن کوچه گلستان صورت پذیرفته که پس از بهبود شرایط جوی، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود:به رغم کمبود اعتبارات، با پیگیری های صورت گرفته و تلاش‌های مدیریت شهری، شن ریزی ده کوچه دیگر  معابر شهری  در دستور کار قرار دارد و در حال انجام است.

رئیس شورای شهر پیربازار با بیان اینکه با همت و پیگیری صورت گرفته تعویض و لوله گذاری کل شبکه آب شرب شهری پیربازار به تازگی انجام پذیرفته است، افزود؛ پس از نصب کنتورها شهروندان پیربازاری می توانند از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند شوند.

توفیقی تصریح کرد؛ با توجه به وجود گاردریل در ورودی شهر پیربازار و بروز مشکلات عدیده برای شهروندان و همچنین ایجاد فضای بصری نامناسب در مدخل ورودی شهر، با پیگیری های صورت گرفته و همکاری جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، اعتبار جمع آوری گاردریل و نصب بلوار در این محدوده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اخذ و تخصیص پیدا کرده است که در مراحل مقدماتی اجرای این پروژه در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان قرار دارد.