یوسف یزدانی گفت: با ارائه مدارک و مستندات به شعبه تجدیدنظر، رأی انفصال از خدمت اینجانب لغو شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، یوسف یزدانی مدیر منطقه یک شهرداری رشت در توضیح موضوع پیش‌آمده در بحث انفصال از خدمت خودش اظهار داشت: ملکی در خیابان تختی رشت به یک خانواده در سنوات گذشته به ارث رسیده بود که در سال‌های گذشته برای آن درخواست صدور پروانه کرده بودند تا بتوانند نسبت به احداث ساختمان آن اقدام کنند.

یزدانی ابراز داشت: از آنجا که کاربری این ساختمان و ملک پارکینگ بود شهرداری هم نمی‌توانست برای آن پروانه احداث بنا صادر کند بنابراین ملک مذکور یا باید توسط خود مالک به پارکینگ عمومی و طبقاتی تبدیل می‌شد و یا اینکه شهرداری نسبت به خرید این ملک و تبدیل آن به پارکینگ اقدام می‌کرد.

وی اضافه کرد: با توصیفات به عمل آمده ما موضوع را به مالک ساختمان انتقال دادیم اما مالکان ساختمان متاسفانه تمایلی به احداث پارکینگ عمومی نداشتند و درخواست‌شان این بود تا از این ملک به صورت تجاری و مسکونی استفاده نمایند.

شهردار منطقه یک شهری ادامه داد: در پیگیری‌های به عمل آمده از آنجایی که رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام صدور پروانه توسط شهرداری اخذ شد، شهرداری رشت نیز پس از آن چندین جلسه را با مالکان ملک برگزار کرد و از آنان خواست تا ملک خود را با قیمت کارشناسی به شهرداری واگذار نمایند.

یزدانی با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی با کاربری پارکینگ معضلات ترافیکی شهر رشت را دو چندان می‌کند ادامه داد: با پیگیری مالکان ساختمان، متاسفانه دادگاه بدوی رأیی مبنی بر انفصال از خدمت به مدت یکسال برای اینجانب صادر کرد که با توجه به پیگیری‌ها و دستور شهردار محترم درخواست تملک این ملک را طی لایحه‌ای به شورای اسلامی تقدیم کردیم و با تصویب شورای اسلامی مصوبه آن تدوین و به فرمانداری و کمیته تطبیق ارسال شد.

یزدانی اضافه کرد: با مصوبه شورای اسلامی و با ارائه مدارک و مستندات به شعبه تجدیدنظر در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ این شعبه رأی بر ابطال دادگاه بدوی داد و انفصال از خدمت اینجانب لغو و شهرداری رشت هم از موضوعات پیش آمده مبرا شد.

شهردار منطقه یک شهری در پایان افزود: با تصویب شورای اسلامی شهر رشت ملک مورد نظر در حال خرید و تملک است تا جهت استفاده شهروندان به پارکینگ عمومی تبدیل شود.