مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: استان گیلان تنها استانی است که در چهار رشته ورزشی شش کرسی بین المللی دارد

به گزارش ندای گیلان، مسعود رهنما در نخستین جلسه شورای ورزش همگانی استان گیلان که در استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان در مقوله ورزش در سطح کشور صاحب نام است و از آن بعنوان الگو یاد می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان افزود: استان گیلان تنها استانی است که در چهار رشته ورزشی شش کرسی بین المللی دارد، نمایندگان استان گیلان در رشته های کشتی، کاراته، قایقرانی و هیأت پزشکی ورزشی توانسته اند این افتخار را برای استان رقم بزنند.

وی با بیان اینکه پویایی و توانمندی بدنی اولین ثمره توجه به ورزش های همگانی است، ادامه داد: در جامعه ای که پیشرفت تکنولوژی کم تحرکی را برای عموم مردم به ارمغان آورده است، این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه پویایی مردم یک جامعه می تواند در توانمندی اجتماع و روحیه شادابی و نشاط عمومی مردمان کشور موثر باشد، گفت: فعالیت بدنی سلامت جهانی را به ارمغان می  آورد.

رهنما با بیان اینکه همواره هزینه پیشگیری بسیار کمتر از درمان است، یادآور شد: توجه به ورزش و فعالیت های بدنی راهکار هوشمندانه برای پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی و ناتوانی جسمی و کاهش هزینه های درمان است.

وی با بیان اینکه در ایران بیش از 57 درصد مرگ و میر ناشی از سکته قلبی و مغزی است، عنوان کرد: بیماری های اینچنین در اثر کمبود فعالیت های بدنی برای فرد رخ می دهد لذا با توجه به ورزش بعنوان اولویت روزانه می توان با آن مقابله کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خواستار شد: به دستگاه های دولتی ابلاغ شود که در عرصه تشکیلاتی و زیرساختی در مقوله ورزش فعال شوند بی شک نهادینه سازی این امر در دستگاه ها تحقق آن در میان خانواده ها را به دنبال خواهد داشت که در پی آن جامعه نیز اصلاح می شود.

رهنما در ادامه خواستار شد: دستگاه هایی که امکانات ورزشی در اختیار دارند این امکانات را در اختیار دیگران قرار دهند و همچنین دستگاه های اجرایی یک درصد از بودجه خود را برای فعالیت بدنی کارکنانشان هزینه کنند.

وی از افتتاح پایگاه قهرمانی ورزشی استان گیلان خبر داد و گفت: دستگاه های آمادگی جسمانی و پزشکی ورزشی در این پایگاه تدارک دیده شده و در دهه فجر امسال افتتاح می شود.