مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به جایگاه گذشته استان در عرصه هنر، گفت: گیلان ظرفیت اجرا و برگزاری رویدادهای هنری ملی را دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، رضا ثقتی در اختتامیه جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس و جشنواره تولیدات و مستندات رادیویی ژیوار و جشنواره خوانش اشعار شاعران گیلان با بیان اینکه این جشنواره‌ها موجب نشاط بین اهالی هنر می‌شود، اظهار کرد: هنر نمی‌تواند بی تفاوت و منفعل باشد و مهجوریت از ذات هنر دور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هنرمندان نمی‌توانند نسبت به مفاخر جامعه بی تفاوت باشند، افزود: هنر ابزاری مانا است که می‌تواند برای انتقال محتوای صحیح و ارزشمند به ما کمک کند.

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته آثار زیادی از صاحب منصبان فرهنگ و هنر نداشتیم و این جشنواره برای گردآوری آثار برخی هنرمندان به ما کمک کرده است و این نوع جشنواره‌ها در آینده نیز ادامه می‌یابد.

ثقتی با بیان اینکه باید با اتحاد و همدلی و نقش آفرینی هنرمندان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی کارهای بر زمین مانده را اجرایی کنیم، ادامه داد: می‌توانیم گیلان را به جایگاه اصلی و چیزی که در کشور به آن شهره بود برگردانیم و اینجا را مرکز اجرای رویدادهای هنری کنیم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان سه جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس، جشنواره ژیوار و خوانش اشعار شاعران گیلان تقدیر شد.