مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در دو ماه اخیر بانک‌های عامل استان حتی یک ریال به پرونده‌های تکلیفی معرفی شده توسط ارشاد اسلامی استان تسهیلات پرداخت نکرده‌اند، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بیش از میزان تعهد شده نسبت به فراهم‌سازی مقدمات ایجاد اشتغال اقدام کرده است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایلنا،رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان گیلان با اشاره به مراجعه روزانه حدود 500 ارباب‌رجوع به مجموعه این اداره کل در استان، خاطرنشان کرد: در دو ماه اخیر بانک‌ها یک ریال تسهیلات را به متقاضیان معرفی شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت نکرده‌اند.

وی با اشاره به مراجعه و انتقاد متقاضیان تسهیلات به اداره کل متبوع خود به دلیل عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل استان، گفت: بالغ بر 8 میلیارد تومان تمام مبلغی است که برای پرداخت تسهیلات  توسط ارشاد استان به بانک‌ها ارجاع شده است. این در حالی است که در برخی از استان‌ها تا چندبرابر این رقم را توانسته‌اند با همکاری بانک‌ها جذب کنند.

ثقتی با اشاره به معرفی پرونده‌های تسهیلات مشاغل خانگی به چهار بانک عامل استان، خاطرنشان کرد:  بانک‌های عامل  استان به هر دلیلی از پرداخت تسهیلاتی تکلیفی استنکاف می‌ورزند و مشتریان خود را در اولویت قرار می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به تحقق 109 درصدی سهم تعهد این اداره کل برای معرفی متقاضیان تسهیلات اشتغال‌زایی، گفت: درحالی‌که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بیش از میزان تعهد شده نسبت به فراهم‌سازی مقدمات ایجاد اشتغال اقدام کرده است، بانک‌های عامل در استان همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات ندارند.

 بانک توسعه تعاون، پست‌بانک، رفاه کارگران و کشاورزی بانک‌های عامل استان گیلان در پرداخت تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی هستند.