مدیرعامل شرکت گاز گیلان در گفتگو با ندای گیلان با بیان اینکه قصد داریم به 113 روستای صعب العبور و کوهستانی استان تا پایان سال 99 گازرسانی کنیم گفت:این روستاها دارای 12 هزار خانوار می باشند و برای گازرسانی به آنها باید 485 کیلومتر شبکه توزیع و 147 کیلومتر شبکه تغذیه صورت بپذیرد.

حسین اکبر در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در رشت با در خصوص شایعه مطرح شده از انفجار گاز در شهر رشت با بیان اینکه شرکت گاز استان گیلان در راستای گازرسانی ایمن و پایدار به مشترکین برنامه ریزی دقیقی برای تعمیرات در طول سال دارد اظهار داشت: در همین راستا هفته گذشته و هنگام سرویس شیر گاز در خیابان امین الضرب مشاهده شد که بخشی از قطعات این شیر نیاز به تعویض دارد و برای انجام تعمیرات شیرهای قبل و بعد از شیر مورد نظر قطع شد و گاز موجود در لوله به هوا تخلیله شد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان افزود:صدای گاز هنگام خروج از لوله این شائبه را ایجاد کرد که انفجار رخ داده است در حالیکه این موضوع درست نبود و بلافاصله توسط شرکت تکذیب و علت آن به مردم عزیز توضیح داده شد.

رضایت مردم استان از خدمات شرکت گاز گیلان

اکبر  در ادامه با اشاره به معرفی شرکت گاز استان گیلان به عنوان شرکت برتر در رعایت حقوق مشترکین گفت:شرکت گاز استان گیلان خدمت رسانی به مشترکین خود را همواره سرلوحه کار خود قرار داده است و در همین راستا با ارائه خدمات مناسب به مشترکین بصورت حضوری و غیر حضوری، اجرای پروژه های مختلف کیفی نظیر پروژه قرائت و چاپ همزمان صورتحساب گاز، مرکز مکانیزه پیام و اتفاقات، نرم افزار موبایلی، سامانه رسیدگی به شکایات، تلفن استعلام و پرداخت صورتحساب گاز 3415 و ….، اطلاع رسانی مناسب درخصوص ارائه خدمات و نظرسنجی نظام مند از ذینفعان، سبب ارتقای سطح رضایتمندی مردم و مشترکین عزیز شده است.

 آموزش حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع در شرکت گاز گیلان

وی افزود:این شرکت همچنین با افزایش سهولت و سرعت در عملیات گازرسانی و اشتراک پذیری، ارتقای سرعت و خدمات رسانی و امداد، واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان، اشتراک پذیری مکانیزه متمرکز، قرائت از راه دور صنایع عمده و ایستگاه های CNG، استقرار سیستم داده مکانی GIS و ایجاد سامانه مکانیزه TMMS سعی در جلب رضایت حداکثری مشترکین گرامی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان گیلان بر اهمیت مقوله آموزش، فرهنگ سازی و برنامه ریزی در راستای تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی واقف است و در این راستا با آموزش پرسنل، تشکیل کمیته تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی به منظور نهادینه سازی وتقویت مفاهیم حقوق شهروندی و نیز برگزاری دوره های متعدد آموزشی برای کارکنان، مدیران، بازرسان تکریم و اعضای کمیته تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی درجهت تحقق این مهم تلاش می  کند.

علی رغم قطع لوله سراسری، گاز شرق گیلان را پایدار نگه داشتیم

این مقام مسئول با بیان اینکه  این شرکت در جریان پارگی خط انتقال گاز رشت-رامسر با دوراندیشی و اجرای اقدامات لازم و در ادامه با مدیریت مناسب بحران توانست علیرغم قطع ارتباط گاز شرق و غرب رودخانه سفیدرود، گاز مشترکین خانگی شهرهای شرق استان را پایدار نگه دارد ادامه داد: شرکت گاز استان گیلان تنها 20 روز پس از این حادثه با تعمیرات اضطراری خط 40 اینچ سراسری گاز مواجه شد که با تدبیر مناسب از قطع گاز شهر رودبار جلوگیری بعمل آمد و تنها شهرهای لوشان و منجیل برای ساعاتی دچار قطعی گاز شدند که بلافاصله کارکنان شرکت گاز نسبت به وصل گاز اقدام کرده و قبل از دومین افطار ماه مبارک رمضان، گاز مشترکین این دو شهر وصل شد.

وی خاطرنشان کرد: در ارزیابی بعمل آمده از سوی استانداری گیلان در خصوص ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، شرکت گاز استان گیلان به جهت خدمت رسانی شایسته به مردم و مشترکین  به عنوان شرکت برتر در زمینه حمایت از حقوق مصرف کنندگان انتخاب شد.

گازرسانی به 113 روستای صعب العبور گیلان تا سال 99

اکبر در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ندای گیلان در خصوص برنامه های شرکت متبوع خود در سال جاری خاطرنشان کرد:برنامه های اصلی این شرکت در سه محور توسعه گازرسانی، نگهداشت تاسیسات و تجهیزات و اجرای پروژه های بهبود است.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان گیلان در بخش توسعه گازرسانی قصد دارد تا در قالب فاز سوم پروژه های بند «ق» به 113 روستای صعب العبور و کوهستانی استان تا پایان سال 99 گازرسانی  کند تصریح کرد:این روستاها دارای 12 هزار خانوار می باشند و برای گازرسانی به آنها باید 485 کیلومتر شبکه توزیع و 147 کیلومتر شبکه تغذیه صورت بپذیرد.

عیب یابی مستمر بیش از 20 هزار کیلومتر خط انتقال گاز

مدیرعامل شرکت گاز گیلان افزود:این شرکت در راستای نگهداشت تاسیسات و انتقال ایمن و پایدار گاز به مشترکین بصورت مداوم نسبت به بازرسی و نشت یابی کلیه خطوط گاز به طول بیش از 20 هزار کیلومتر و بیش از 580 هزار انشعاب گاز اقدام می کند.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه این شرکت در سال 1397 اقدام به تعریف 32 پروژه جهت ارتقا سطح کیفی خدمات کرده است بیان داشت:  اجرای این پروژه ها  در سال 98 همزمان با فرآیندهای توسعه و نگهداشت تجهیزات، نیز مطابق برنامه زمان بندی پیگیری می شود.