مدیر برگزاری کنفرانس زنجیره تامین سبز از برپایی این کنفرانس درچهاردهم اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان خبر داد .

به گزارش نداي گيلان، زینب گلشاهی مدیر عامل شرکت پیشگامان سنجش علوم (پیساکو ) و رییس اجرایی کنفرانس، ضمن ارایه رزومه ای از شرکت پیساکو و فعالیت های آن اظهار داشت : شرکت پیشگامان سنجش علوم از شرکت های زیر مجموعه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است و مجری اصلی کنفرانس بین المللی ” زنجیره تامین سبز ” می باشد .

وی افزود : با توجه به اینکه شرکت پیساکو کارآفرین برتر دانشجویی سال 94 در استان گیلان شناخته شده بود و تجربیاتی را در راستای آموزشی ، پژوهشی ، مشاوره و مدیریت در عرصه بین المللی داشته با در نظر گرفتن سه ذینفع اصلی دولت ، دانشگاه و صنعت تصمیم گرفت تا از ظرفیت های استان گیلان بهره گیری کند و بسترکارآفرینی را برای تحقق شعار سال ” اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال ” فراهم کندو از ظرفیت های فارغ التحصیلان و دانشجویان استان گیلان استفاده کند .

وی عنوان کرد : در سال‌های اخیر برخی همایش‌ها و کنفرانس‌ها تخصصی در زمینه حفظ و نگهداری محیط‌زیست و طبیعت در نقاط مختلف ایران تشکیل شده، اما کنفرانسی که تمام ابعاد سیاسی و حقوقی محیط‌زیست را مورد بررسی قرار داده و بتواند راهکاری مناسب برای حل چالش‌های زیست‌محیطی ارائه دهد و با همه سازمان‌ها و مراکز دولتی همکاری داشته باشد، در ایران برگزار نشده است.

وی در زمینه اهداف برگزار کنندگان این کنفرانس گفت : سازمان‌های دولتی و مراکز پژوهشی، دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های فعال در این حوزه شناسایی شده‌اند و نیازسنجی در زمینه محیط‌زیست انجام شده است و محورهای کنفرانس برای بررسی و شناخت چالش‌های پیش رو جهت تهیه پروتکل‌هایی در این حوزه معرفی شده‌اند.

گلشاهی در خصوص محورهای کنفرانس گفت : محورهای کنفرانس در 5 حوزه مختلف به حفاظت از محیط زیست و توسعه آن با استفاده از رویکرد زنجیره تأمین می پردازد. و شامل علوم مدیریت و اقتصاد در مدیریت و برنامه ریزی زنجیره تأمین سبز، علوم مهندسی و علوم پایه و تکنیک های فنی و مهندسی در مدیریت و برنامه ریزی زنجیره تأمین سبز، علوم حقوق و سیاست بین المللی در مدیریت و برنامه ریزی زنجیره تأمین سبز، علوم زیستی، منابع طبیعی و محیط زیست در مدیریت و برنامه ریزی زنجیره تأمین سبزمسائل و راهکارهای مربوط به مخاطرات امنیتی و دفاعی و مدیریت و برنامه ریزی زنجیره تأمین سبزمی باشد .

وی خاطر نشان کرد : محورهای فوق در قالب محورهای تخصصی تر قابل بسط می باشد.لذا محورهای کنفرانس محدود به این موارد نشده و کلیه مباحث و مطالعات مرتبط با حفاظت از محیط زیست در قالب زنجیره تأمین صنایع مختلف و استفاده از رویکرد و نگرش زنجیره تأمین برای توسعه محیط زیست را نیز شامل می شود.

وی در خصوص کنفرانس گفت : ریاست این کنفرانس دکتر ابراهیم تیموری عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و رییس انجمن لجستیک ایران و دکتر جعفر بیرالوند دبیر علمی کنفرانس زنجیره تامین سبز و مدیر عامل شرکت روغن مارگارین می باشند .

گلشاهی با اشاره به برگزاری کنفرانس تخصصی دیگری در سال آینده گفت : کنفرانس تخصصی دیگری در اروپا و سال آینده با حضور صنایعی که در زمینه ارگانیک کار می کنند برگزار می شود و به عنوان نمایندگان صنعت شمال ، صنایعی را با خود به همراه خواهیم داشت .

گفتنی است همایش ” زنجیره تامین سبز ” با حمایت سازمان‌ها و مراکز زیادی ازجمله سازمان حفاظت محیط‌زیست، دارایی استان گیلان، سازمان جهاد کشاورزی، مرکز همایش‌های لجستیک، پارک علم و فناوری استان گیلان، دانشگاه پلی‌تکنیک، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و … در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار می شود.