فرمانده ناجا با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در جرائم مواد مخدر اعلام کرد: امسال کشفیات مواد مخدر در کشور ۲۰ درصد افزایش داشته که این امر نشانه جدیت نیروی انتظامی در برخورد با این پدیده است.

به گزارش نداي گيلان: سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی گیلان که صبح چهارشنبه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در پنج ماه نخست سال جاری شناسایی و برخورد با باندهای قاچاق در کشور با جدیت دنبال شد که در همین راستا کشفیات مواد مخدر در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی از اولویت های نیروی انتظامی است تصریح کرد: رفع معضلات اجتماعی و برخورد با پدیده مواد مخدر، جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر و ایجاد زمینه مناسب جهت نگهداری این افراد از اولویت های نیروی انتظامی در این زمینه است.
فرمانده ناجا همچنین به شناسایی ۹۰ درصد از جرایم سایبری اشاره کرد و افزود: توسعه شبکه های مجازی و رشد و پیشرفت فضای سایبری باعث شده تا به تناسب این رشد و پیشرفت، جرایم سایبری نیز افزایش یابند از این رو نیروی انتظامی درصدد است تا با ارتقای امکانات و تجهیزات در این حوزه، امنیت سایبری را بیش از پیش تامین کند.
سردار اشتری در ادامه با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی جرایم خرد و خشن در کشور تصریح کرد: پلیس با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در جهت حفظ امنیت و آرامش جامعه تلاش می کند.
وی همچنین از تقویت قرارگاه مبارزه با سرقت خبر داد و گفت: شناسایی زمینه های سرقت و برخورد با سارقان که عموما معتاد نیز هستند، یکی دیگر از اولویت های نیروی انتظامی است.
سردار اشتری تاکید کرد: حفظ ارزش های نظام از مهمترین اهداف ناجا است که در این راه با کسانی که قانون شکنی کرده و مخل نظم هستند، به صورت قاطع برخورد می شود.