جانشین فرمانده ناجا گفت: در حوزه انتظامی و امنیتی جرائم خشن در سطح کشور حدود شش درصد طی ایام نوروز کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ندای گیلان، سردار اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح نوروزی پلیس و در محل قرارگاه نوروزی پلیس فارس، گفت: در حوزه انتظامی و امنیتی نیز جرائم خشن در سطح کشور حدود شش درصد طی ایام نوروز کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه میزان کاهش سوانح و حوادث رانندگی در استان فارس بیشتر از میانگین کل کشور است، گفت: جان باختگان حوادث ترافیکی در سطح استان فارس طی ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مومنی با بیان اینکه شاخص‌های امنیتی در سطح استان بهبود یافته است، کاهش ۲۰ درصدی سرقت منزل، کاهش ۱۰ درصدی سرقت خودرو و لوازم آن را از دیگر توفیقات پلیس فارس در نوروز امسال عنوان کرد.

جانشین فرمانده ناجا، افزود: به طور میانگین، واژگونی خودرو ۴۰ درصد کل سوانح ترافیکی کشور و ۵۴ درصد حوادث ترافیکی استان فارس را به خود اختصاص داده است. دلیل بروز حوادث جاده‌ای نیز سرعت زیاد در شرایط نامساعد جوی و همچنین خستگی و خواب آلودگی رانندگان اعلام شده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های ۸۴ و ۸۵ با وجود حدود هفت میلیون خودرو در کشور، ۲۸ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دادند؛ این در حالی است که در سال ۹۵ و با وجود بیش از ۱۹ میلیون خودرو میزان کشته‌ها ۱۶ هزار نفر بوده است. البته این تعداد کشته‌ها به هیچ وجه در شان مردم کشور ما نیست و همه دستگاه‌های مربوطه باید در راستای کاهش این آمار اقدامات خود را انجام دهند.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: با توجه به قرار داشتن در مرحله دوم سفرهای نوروزی و آغاز بازگشت هموطنان به شهرهای خود، تمهیدات لازم اندیشیده و بیش از ۲۷ هزار گشت پلیس و ۳۰ فروند بالگرد برای کنترل محورهای مواصلاتی پیش بینی شده است.

در ادامه، سردار احمدعلی گودرزی – فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه ۴۳۱ ایستگاه نوروزی پلیس در سطح استان به مسافران خدمات رسانی می‌کنند، افزود: با برگزاری جلسات متعدد در قرارگاه امام علی (ع)، هماهنگی‌های لازم در راستای خدمات رسانی به مسافران نوروزی انجام شده است. در این ایام بیش از ۱۲ هزار نیروی پلیس و ۲۰۰۰ گشت خودرویی، موتوری و پیاده در سطح استان به کارگیری شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز کشفیات کل سرقت‌ها در سطح استان ۴۵ درصد افزایش داشته است./ ایسنا