محسنی گفت:اعتبارات استانی این شهرستان که در سال گذشته بالغ بر 11 میلیارد تومان بود امسال به حدود 5 میلیارد تومان کاهش یافته است و در سایر منابع اعتبار به همین مقدار کاهش داشته ایم.

به گزارش ندای گیلان؛فرماندار شفت در معارفه شهردار این شهر با قدردانی از اعضای قبلی شورای اسلامی این شهر و شهردار سابق افزود : همه مسوولین به اندازه بضاعت خود تلاش می کنند و هیچ کس دوست ندارد کارنامه ای منفی از خود به جای بگذارد و از این منظر همیشه بایستی فرهنگ قدردانی و سپاس از عملکرد مسوولین نیز در کنار نقادی از عملکرد ها را نهادینه نماییم.

محمدرضا محسنی با اشاره به مشارکت پرشور مردم شفت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال جاری اظهار کرد : امروز نمایندگان شما مردم شهر شفت در شورای اسلامی جوانی متعهد و علاقه مند را برای مدیریت اجرایی انتخاب کرده اند و می طلبد که همه مسوولین و همه شهروندان به وی کمک کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال  های گذشته از شورای اسلامی و شهردار قبلی شفت حمایت کردم افزود : بخش اعظمی از کارها در حوزه عمران شهری از سرجمع اعتباراتی انجام پذیرفت که فرمانداری این شهرستان برای آبادانی شهر در نظر گرفته بود.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه  حمایت از اعضای کنونی شورای اسلامی شهر و کمک  به شهردار جدید ادامه خواهد یافت افزود : از ظرفیت های شهرستان و استان به شهرهای شفت و احمدسرگوراب مساعدت خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه منابع مالی شفت  در سال جاری در 4 حوزه رشد منفی داشته است تصریح کرد : اعتبارات استانی این شهرستان که در سال گذشته بالغ بر 11 میلیارد تومان بود امسال به حدود 5 میلیارد تومان کاهش یافته است و در سایر منابع اعتبار به همین مقدار کاهش داشته ایم.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه سالهاست آب آشامیدنی مردم شهرهای شفت و احمدسرگوراب به دلیل جنس خاک بستر چاه های حفرشده دارای آهن و منگنز بالا و از کیفیت نامطلوبی برخوردار است تصریح کرد : با پیگیری های انجام شده پروژه آب رسانی غرب نزدیک با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در ماه آینده در شهرستان شفت اجرایی خواهد شد و شهرهای مذکور و روستاهای در مسیر خط انتقال می توانند از آب با کیفیت آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه شفت تنها شهرستان فاقد طرح مطالعاتی و سامانه جمع آوری فاضلاب در بین 16 شهرستان استان گیلان بود خاطر نشان کرد :  پروژه جمع آوری فاضلاب شهرهای شفت و احمدسرگوراب پس از 3 بار عدم انطباق با پیگیری های نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری در بودجه سال گذشته کد دار شد که اکنون تهیه طرح مطالعاتی آن در حال اتمام است.

محسنی به اخذ مجوزهای مربوط به احداث همزمان میدان و تقاطع غیر هم سطح در ملاسرا نیز اشاره و تصریح کرد : بهسازی و تعریض 12 کیلومتر از مسیر شفت-ملاسرا جز مناقصه های سال جاری است.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح های هادی و گازرسانی  به 13 روستای محدوده اجرای سد لاسک به دلیل عدم تعیین تکلیف این پروژه معطل مانده است افزود : در هفته های آتی این پروژه تعیین تکلیف خواهد شد و فارغ از هر نتیجه به اطلاع مردم شهرستان شفت خواهد رسید.

مقام عالی دولت در شهرستان شفت  در ادامه به پروژه راه ارتباطی ملاسرا-شفت-زنجان نیز اشاره و تصریح کرد : پروژه ای که دولت برای آن بالغ بر 209 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است با بازگشایی یک راه عشایری اجرایی نخواهد شد و برای پیگیری آن باید به دنبال پیوست زیست محیطی و اعتبارات ملی باشیم .

وی در ادامه به بازگشایی بخشی از راه ییلاقی در این مسیر در زنجان نیز اشاره و تصریح کرد : مسیر مذکور در محدوده منطقه حفاظت شده محیط زیست قرار ندارد و این در حالی است که از روستای خرمکش تا ییلاقات بالادست در محدوده محیط زیست قرار دارند .

فرماندار شفت در بخش پایانی سخنان خود انتظارت خود از تصمیم گیرندگان حوزه شهر و مدیر اجرایی شفت را برشمرد و اظهار کرد : التزام به قانون و انسجام و همراهی شورای اسلامی شهر با شهردار زمینه ساز توسعه و پیشرفت این منطقه خواهد شد.

وی افزود : همه دستگاه های دولتی در شهرستان شفت ملزم خواهند بود برای سرعت بخشیدن به کارهای عمرانی و سایر امور با شورا و شهرداری معاضدت و تشریک مساعی داشته باشند.