ندای گیلان:مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: یک میلیون و 617 هزار و 720 نفر در گیلان تحت پوشش قرار دارند

به گزارش ندای گیلان،دکترعلی اکبری در خصوص بیمه ی سلامت و میزان پوشش بیمه ای در استان گیلان گفت: در سالجاری273 هزار و 373 نفر در استان، تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفتند که 80 درصد این بیمه شدگان گروه سنی زیر 40 سال و 75 درصد متاهل هستند.

وی افزود: طرح پوشش بیمه همگانی سلامت در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و سیاست های سلامت محوری دولت تدبیر و امید مبنی بر پوشش بیمه پایه همگانی و اجباری آحاد مردم در اول اردیبهشت سال 93 در سراسر کشور به اجرا درآمد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان به دیگر آمار افراد تحت پوشش بیمه سلامت در گیلان اشاره و اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و 617 هزار و 720 نفر در گیلان تحت پوشش قرار دارند.

وی طرح تحول نظام سلامت را از دیگر اقدامات ارزشمند و دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید نام برد و خاطرنشان کرد: این طرح نیز از نیمه اردیبهشت ماه سال 93 در کشور به اجرا درآمد.

دکترعلی اکبری تاکیدکرد: حفاظت مالی از مردم در مقابل هزینه های درمان، بهبود عدالت در دسترسی به خدمات درمانی، ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و مراکز ارایه خدمات از اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

وی ادامه داد: با ارتقاء سطح آگاهی بیمه شدگان از حقوق خود، افراد جامعه توانمند خواهند شد و افراد حق خواهند داشت تا با حقوق سلامتی خود آشنایی کاملی داشته باشند تا بتوانند نسبت به دریافت خدمات تخصصی، آگاهانه اقدام کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان گفت:نتیجه اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت باعث شده است تا مردم از جیب خود کمتر در موضوع سلامت هزینه کنند و سلامت را به عنوان یکی از مهمترین حقوق خود بدانند.

علی اکبری با اشاره به اینکه در 37 سال عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی در بخش های بهداشت و درمان شاهد ارتقاء شاخص های بهداشتی درمانی بوده ایم اضافه کرد: با استقرار دولت تدبیر و امید رشد روزافزونی در این شاخص ها ایجاد شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان همچنین به نگاه ویژه دولت به بیماران خاص اشاره و متذکرشد: در حال حاضر، یکصد و 64 بیمار هموفیلی، 877 تالاسمی، یک هزار و 48 دیالیزی و پیوند کلیه و 763 بیمار ام اس تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند./ایسنا