مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: متقاضیان پوشش بیمه رایگان اعم از صدور اولیه یا تمدید در صورت سکونت در شهر می‌ توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت با اعتبار ۶ ماه رایگان برخوردار شوند.

به گزارش ندای گیلان، دکتر جمشید محمدی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: متقاضیان پوشش بیمه رایگان در صورت سکونت در شهر تا پایان سال جاری می‌توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار ۶ ماهه بهره مند شوند.

وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ارائه دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع خاطر نشان کرد: بر این اساس متقاضیان پوشش بیمه رایگان اعم از صدور اولیه یا تمدید در صورت سکونت در شهر می‌ توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت با اعتبار ۶ ماه رایگان برخوردار شوند.

محمدی با بیان اینکه این گروه از بیمه‌ شدگان صرفا امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را دارند و برای آنها دفترچه بیمه ۱۲ برگی صادر می شود، اضافه کرد: تاریخ اعتبار دفاتر بیمه سلامت در کل صندوق‌ های بیمه‌ ای جز صندوق ایرانیان تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ تمدید شده و ضرورتی برای مراجعه به دفاتر پیشخوان ندارند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان بیان داشت: افراد برای آگاهی از اعتبار دفترچه خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره‌ گیری کنند و برای استعلام بیمه خود با درج کد ملی در سامانه بیمه سلامت از وضعیت بیمه‌ نامه و اعتبار دفترچه آگاه شوند.

وی اظهار داشت: بیمه شدگانی که در حال حاضر از پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان برخوردار هستند نیز در صورت تمایل می‌ توانند پس از ابطال دفترچه بیمه سلامت از پوشش بیمه ایرانیان برخوردار شوند.

بر اساس آخرین آمار؛ یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۹۱۵ نفر تحت پوشش بیمه سلامت گیلان هستند./ایرنا