فرماندار رشت با تاکید بر این نکته که برخورداری از پوشش بیمه درمانی و دارویی بخش مهمی از تحقق عدالت در جامعه را به خود اختصاص می دهد، گفت: با گسترش چتر حمایتی بیمه سلامت، گام های موثری توسط دولت سیزدهم برای تحقق عدالت در حوزه درمان و نظام سلامت کشور برداشته شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر حمیدرضا امام پناهی در آستانه سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی و آغاز هفته بیمه سلامت و در دیدار با مدیر و کارکنان سازمان بیمه سلامت شهرستان، با اشاره به اراده قطعی دولت سیزدهم برای ارائه بهترین خدمات بخصوص در حوزه دارو و درمان که مستقیماً با سلامت جامعه ارتباط دارد، اظهار داشت: در حوزه سلامت، هدف دولت رسیدن به نقطه ای است که هیچیک از هموطنان به علت هزینه های درمان از پیگیری وضعیت سلامت خود منصرف نشود.

وی افزود: تحریم‌های دارویی در چارچوب تحریم غیرقانونی و یکجانبه آمریکا و کارشکنی در روند تهیه و ارسال دارو به ایران، بخصوص ممانعت از تحویل واکسن کرونا، تمام ادعاهای بشردوستانه غرب را با علامت سوالی بزرگ مواجه و به اندک باورمندان شعارهای حقوق بشری جهان استکبار قبولاند که امنیت از جمله امنیت در حوزه دارو و درمان در سایه خودکفایی به دست خواهد آمد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اثرات مطلوب فراگیری پوشش حمایتی بیمه سلامت در ارتقاء میان مدت و بلندمدت سلامت عمومی و کاهش نابرابری ها در برخورداری از بیمه همگانی درمانی، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در حرکتی جهادی و ارزشمند تلاش کرده تا با برداشتن گام هایی موثر، از برخورداری تمامی افراد جامعه از یارانه بیمه سلامت و کاستن هزینه درمان افشار آسیب‌پذیر و کمتر برخوردار، اطمینان حاصل کند.

امام پناهی با اشاره به تحت پوشش بودن 491000 نفر در بیمه سلامت، معادل ۵۱ درصد از جمعیت رشت، اظهار داشت: از این تعداد 181000 نفر را جمعیت بیمه شده روستایی تشکیل می‌دهند که به صورت رایگان مشمول استفاده از خدمات بیمه ای بوده و حق بیمه آنان توسط دولت پرداخت می‌گردد.

وی افزود: حدود ۱۰ هزار نفر از ساکنان مناطق کمتر برخوردار رشت نیز با کمک و همکاری بسیج و سپاه شناسایی و به صورت رایگان بیمه گردیده و از مزایای آن استفاده می‌نمایند.

وی با اشاره به این مطلب که بیمه سلامت با تحت پوشش داشتن نیمی از جمعیت بزرگترین سازمان بیمه درمانی کشور میباشد، پوشش هزینه درمان زوج های نابارور سوی این سازمان را گامی مهم در مقابله با چالش سالمندی، اجرای منویات مقام معظم رهبری و توجه به دغدغه کارشناسان در لزوم جوانسازی جمعیت ذکر نمود.