این جشنواره از ۲۷ شهریور ماه به مدت یک هفته در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود که از محورهای اصلی آن برگزاری جشنواره غداهای سنتی و بومی استان گیلان و نشان دادن آیین و رسوم سنتی, عرضه محصولات بومی و محلی، غرفه‌های تخصصی مشاغل گردشگری و کارآفرین است

به گزارش ندای گیلان از رشت، معاون پژوهشی مرکز علمی و کاربردی برهان نیروی شمال ظهر امروز در شورای علمی جشنواره ملی مدیریت گردشگری با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی میزبانی جشنواره ملی مدیریت گردشگری را برعهده دارد، افزود: این منطقه آزاد به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور در راستای بهتر برگزار شدن این جشنواره گام‌های موثری برداشته که حمایت‌های ویژه رضا مسرور و معاونین شان قابل تقدیر است.

بهاره مهدی زاده افزود: این جشنواره از ۲۷ شهریور ماه به مدت یک هفته در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود که از محورهای اصلی آن برگزاری جشنواره غداهای سنتی و بومی استان گیلان و نشان دادن آیین و رسوم سنتی, عرضه محصولات بومی و محلی، غرفه‌های تخصصی مشاغل  گردشگری و کارآفرین است.

معاون پژوهشی مرکزعلمی و کاربردی برهان نیروی شمال با بیان اینکه مرکز برهان نیروی شمال از مراکز خلاق در بحث پژوهش و پرورش دانشجویان خلاق  زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان است بیان داشت: گیلان یکی  از استانهای گردش پذیراست  که دارای جاذبه های طبیعی و مسافر پذیر است و این مسئله امتیاز بالایی برای جذب سرمایه و رونق اقتصادی محسوب می گردد.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی میتواند نقش مهمی در شناخت معضلات پیش روی بحث گردشگری و اشتغال داشته باشد.

بهاره مهدی زاده با بیان اینکه در جشنواره ملی مدیریت گردشگری غذاهای محلی، دریایی و سنتی مردم گیلان به نمایش عموم گذاشته می‌شود، افزود: مسابقه عکاسی با موضوع گردشگری گیلان، پرواز بادبادک‌های رنگی و نورافشانی در شب عید غدیر و… از دیگر محورهای جشنواره ملی مدیریت گردشگری است.

وی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره  می‌تواند بازتاب بسیار گسترده ای در شناخت میراث گذشته، فنون مهندسی ساختمان و معماری سنتی در معرفی جاذبه های فرهنگی وگردشگری گیلان و کشور داشته باشد.

این مسئول بیان داشت: این جشنواره فرصتی مناسب جهت تبادل اطلاعات و ارائه یافته های پژوهشی نوین مبتنی بر مباحث مطرح‌شده و گردهم‌آوردن صاحب‌نظران، اندیشمندان،دانشگاهیان، سیاستگزاران و مدیران، سازمان‌های ذیربط و علاقه‌مند است که می‌تواند امکان تبادل نظر و ایجاد ارتباط علمی با دانشگاه ها ومراکزتخصصی کشور در زمینه مفاهیم مشترک علوم مهندسی معماری سنتی و عمران و جاذبه های گردشگری  وسایرموضوعات مرتبط با محورهای جشنواره را فراهم سازد.

وی افزود: در این مسیرهمراهی  مسئولین استانی از جمله استانداری و شهرداری رشت و دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان بدون تردید نقش مهمی در اجرای مناسب این جشنواره دارد.

معاون پژوهشی برهان نیروی شمال در ادامه افزود: بر این اساس، دبیرخانه جشنواره با افتخار از تمامی متخصصان، کارشناسان، دانشجویان، پژوهشگران و شرکت های صنعتی دعوت می نماید تا با شرکت در برنامه های متنوع این جشنواره در این رویداد مهم مشارکت نموده وبا ارائه آخرین دستاوردهای علمی و اجرایی خود، زمینه ی دستیابی به اهداف فوق را فراهم سازند.

مهدی زاده تصریح کرد: پیش بینی می شود که روزانه ۱۰ الی ۲۰ هزار نفر از این جشنواره بازدید کنند