مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان اظهار داشت: باتوجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی طی هفته جاری هوایی بسیار گرم و شرجی را در استان گیلان شاهد خواهیم و به طبع آن نیاز مصرف برق در گیلان افزایش خواهد یافت.

به گزارش ندای گیلان از رشت؛محمد اسماعیل هنرمند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن تشکر از همراهی مردم شریف استان، بر لزوم اعمال راهکارهای مدیریت مصرف برق تاکید کرد.

هنرمند اظهار داشت: باتوجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی طی هفته جاری هوایی بسیار گرم و شرجی را در استان گیلان شاهد خواهیم و به طبع آن نیاز مصرف برق در گیلان افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: با توجه به گرمای زودرس هوا، کاهش نزولات جوی و کاهش تولید برق در نیروگاههای برقابی، استخراج غیرمجاز رمزارزها و… صنعت برق کشور با شرایط ویژه‌ای مواجه شده است و مصرف برق نسبت به سال گذشته در استان بیش از ۲۶ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: ساعت پیک مصرف در استان در روز ۱۲ الی ۱۸ و در شب ۲۰ الی ۲۴ می‌باشد و مشترکین محترم می‌توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۵ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز و… از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری کنند.

هنرمند به پویش مردمی مدیریت کولرها اشاره کرد و افزود: در این پویش نیاز است مردم شریف استان بین ساعت ۲ تا ۳ بعد ازظهر به مدت ۱۵ دقیقه کولرهای خودرا در خانه یا محل کار خاموش کنند و با این کار ۲۰درصد مصرف برق کاهش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: هیئت وزیران بخشنامه‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن ادارات می‌بایست ۵۰درصد مصرف انرژی برق خود را کاهش دهند و اگر این صرفه جویی توسط ادارات انجام نشود شرکت توزیع برق ملزم به قطع برق این ادارات میباشد که از ابتدای سال و براساس رصد دقیق صورت پذیرفته بوسیله کنتورهای هوشمند، برق ادارات پرمصرفی که این بخشنامه را رعایت نکرده‌اند با هماهنگی استانداری قطع شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: بمنظور جلوگیری از آسیب جدی و فروپاشی شبکه و تاسیسات صنعت برق، جداول مدیریت اضطراری بار و خاموشی‌های نوبتی بصورت سراسری در نظر گرفته شده تا از مشکلات و خاموشی‌های چندین روزه مشترکین پیشگیری شود و برای اطلاع مردم شریف استان از طریق سایت اینشرکت به آدرس www.gilanpdc.ir و اپلیکیشن «برق من» در دسترس می‌باشد.

وی عنوان کرد: پایش و نظارت کامل شرایط برق در استان با هماهنگی امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق توسط معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و سایر معاونت‌های ذی ربط بصورت روزانه در حال انجام است و تمامی نیروهای عملیاتی این شرکت و حتی پیمانکاران طرف قرارداد در آماده باش ۲۴ساعته قرار دارند و هم اکنون در کل استان بیش از ۱۷۰ اکیپ عملیاتی با تجهیزات و امکانات لازم جهت واکنش سریع در صورت وقوع ناپایداری شبکه‌های برق آماده خدمت‌رسانی به هم استانی‌های شریف می‌باشند.

هنرمند در پایان خاطرنشان کرد: ضروری است بمنظور جلوگیری از طولانی شدن زمان خاموشی‌ها و همچنین جلوگیری از آسیب دیدگی، مشترکین لوازم برقی خود را در زمان قطع برق از مدار خارج نمایند.