مدیر اجرای سرشماری گیلان گفت:دلیل انجام سرشماری این است که می خواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم و این مهم با داشتن آمار و اطلاعات دقیق ممکن می شود

به گزارش خبرنگار ندای گیلان  از رضوانشهر، کیوان محمدی در سفر به این شهرستان از ستاد سرشماری رضوانهشر بازدید کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان در جریان این بازدید بیان داشت:رضوانشهر یکی از شهرستان های رده بالای استان در زمینه سرشماری است تا کنون که ۱/۵درصد از بقیه شهرستان های گیلان پیشی گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال  برای اولین سرشماری اینترنتی در کشور برگزار می شودگفت: دلیل  انجام سرشماری این است که می خواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم و این مهم با داشتن آمار و اطلاعات دقیق ممکن می شود و بدون داشتن آمار امکان ندارد جای پیشرفت و توسعه پیدا کند.

محمدی به مزایای سرشماری اینترنتی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امسال بجای کاغذ، اینترنتی و مجازی ثبت نام میکنیم چون دنیای ما دنیا اینترنت و سرعت است و ما می توانیم مانند کشورهای دیگر اورگانیزه تر کار کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان تاکید کرد:باید مردم را عادت دهیم از فضای مجازی مفید و بهینه استفاده کنند.

وی تصریح کرد:وقتی ما تاکید داریم که حداقل  30 دصد مردم سرشماری را به صورت اینترنتی انجام دهند  بخاطر آیندگان است و باید فضایی ایجاد شود که از اینترنت به خوبی استفاده کنیم.

محمدی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که خانواده ها مانند تلویزیون و امثال آن از اینترنت استفاده کنند بیان داشت:سال 95 آغاز عصر عمومیت بخشیدن به اینترنت و فضاهای مجازی در ایران است و باید تلاش کنیم الگوی رفتاری را در جامعه ایجاد کنیم که کارها با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

11 12 14