در یک هفته گذشته نسبت به امداد رسانی و اطفای آتش در ۶۰ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان توسط آتش نشانان و تیم های امداد و نجات ۱۳ ایستگاه آتش نشانی اقدامات لازم صورت پذیرفت.

به گزارش ندای گیلان، در یک هفته گذشته نسبت به امداد رسانی و اطفای آتش در ۶۰ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان توسط آتش نشانان و تیم های امداد و نجات ۱۳ ایستگاه آتش نشانی اقدامات لازم صورت پذیرفت.

شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی در این باره گفت: مرکز ستاد فرماندهی و کنترل ۱۲۵ آتش نشانی در یک هفته گذشته(۲۸ اسفند ۹۵ لغایت ۵ فروردین ۹۶) پاسخگوی ۳۸۱۳ تماس شهروندان بوده که از این تعداد ۶۰ عملیات اطفای آتش، پیشگیری از بروز حوادث و ارائه خدمات ایمنی بدون هیچ گونه تلفات جانی انجام گرفت.

وی در ادامه افزود: این عملیات ها با ۱۳۲ مرتبه خروج خودروهای اطفایی و نجات جهت پوشش ۴ مورد حریق تجاری، ۶ مورد حریق منزل مسکونی، ۳ مورد حریق خودرو، ۳ مورد خارج کردن جسم سخت از دست شهروندان (النگو و انگشتر)، ۲ مورد حادثه نشت گاز از المک منزل مسکونی، ۲۵ مورد قفل درب و محبوس شدن افراد در منزل مسکونی، خودرو و آسانسور، ۲ مورد رها سازی حیوانات، ۴ مورد حریق ضایعات،یک مورد استقرار خودرویی، یک مورد اتصالی کابل برق معابر، یک تصادف و سقوط خودرو در کانال آب و ۸ مورد خدمات ایمنی بوده است.

درپایان توصیه های ایمنی قبل از ترک منزل جهت داشتن تعصیلات و مسافرتی بی خطر و خاطره انگیز در ذیل به شهروندان ارایه می گردد.

-قبل از ترک منزل خود تمامی وسایل غیرضروری الکتریکی را خاموش و درصورت امکان جریان برق آن را از ناحیه فیوز مینیاتوری قطع نمایید. 

-وسایل گرما زا را خاموش کرده و شیر اصلی گاز را از ناحیه بعد از کنتور و یا سیلندر گاز کاملاً ببندید

-از بسته بودن شیرهای آب گرم و سرد منزل خود در زمان ترک منزل کاملاً مطمئن شده یا در صورت امکان شیر کنتور آب را قبل از ترک محل ببندید.

-قبل از ترک منزل از بسته بودن در‌ و پنجره های خانه اطمینان کامل حاصل کرده و کلید خانه را به سرایدار و یا شخص قابل اطمینان خود بسپارید تا در هنگام وقوع حادثه احتمالی بتوان از آن استفاده کرد.

-از قراردادن هرگونه وسیله اضافی و یا اثاثیه در بالکن منزل خودداری کنید چرا که در اثر وزش باد احتمال سقوط اجسام برروی رهگذران وجود دارد و یا در اثر افتادن مواد آتش زنه امکان آتش سوزی میسر است.

  از نگهداری ظروف مواد قابل اشتعال و یا کپسول گاز اضافی در  محیط خانه جداً‌ خودداری نموده و اینگونه وسایل را در خارج از محیط منزل به مکانی مناسب انتقال دهید.

  اسناد و مدارک مهم و اساسی و لوازم با ارزش خود را در محلی امن و مناسب نگهداری نمایید