شهرام مومني گفت: در در ۴۸ ساعت گذشته ۴۴ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی توسط آتش نشانان شهر باران پوشش داده شد.

به گزارش  نداي گيلان، آتش نشانان و تیم های امداد و نجات ۱۳ ایستگاه آتش نشانی در ۴۸ ساعت گذشته اقدامات لازم را نسبت به امداد رسانی و اطفای آتش در ۴۴ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان ارائه دادند.

شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی در این باره گفت: مرکز ستاد فرماندهی و کنترل ۱۲۵ آتش نشانی در ۴۸ ساعت گذشته پاسخگوی ۱۰۶۱ تماس شهروندان بوده که از این تعداد ۴۴ عملیات اطفای آتش، پیشگیری از بروز حوادث و ارائه خدمات ایمنی صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: این عملیات ها با ۸۵ مرتبه خروج خودروهای اطفایی جهت پوشش ۲ مورد حریق منزل مسکونی، ۲ مورد حریق تجاری، ۱۹ مورد حریق علفزار و ضایعات، یک مورد تصادف خودرو، ۳ مورد رها سازی حیوانات محبوس شده، ۷ مورد قفل درب منزل مسکونی ، پارکینگ و آسانسور، ۲ مورد گیر کردن حلقه انگشتری ، یک مورد استقرار خودرویی و ۷ مورد خدمات ایمنی بوده است.

شهرام مومنی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به گرم شدن هوا و پیشگیری از بروز آلودگی و همچنین سرایت آتش به منازل مسکونی نسبت به هرس کردن به موقع علفزارها در نزدیکی منازل مسکونی بخصوص دیوارهای عایق شده اقدام کرده و به شدت از آتش زدن علفزارها، کاه و کلش جلوگیری نمایند تا شاهد خسارات ناشی از این گونه آتش سوزی ها نباشیم.