آتش نشانان و تیم های امداد و نجات ۱۳ ایستگاه آتش نشانی در ۴۸ ساعت گذشته اقدامات لازم را نسبت به امداد رسانی و اطفای آتش در ۱۹ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان ارائه دادند.

به گزارش نداي گيلان، آتش نشانان و تیم های امداد و نجات  ۱۳ ایستگاه آتش نشانی در ۴۸ ساعت گذشته اقدامات لازم را نسبت به امداد رسانی و اطفای آتش در ۱۹ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان ارائه دادند.

شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان اتش نشانی در این باره گفت: مرکز ستاد فرماندهی و کنترل ۱۲۵ آتش نشانی در ۴۸ ساعت گذشته پاسخگوی ۸۵۰ تماس شهروندان بوده که از این تعداد ۱۹ عملیات اطفای آتش، پیشگیری از بروز حوادث و ارائه خدمات ایمنی بدون هیچ گونه خسارت جانی انجام گرفت.

وی در ادامه افزود: این عملیات ها با ۴۲ مرتبه خروج خودروی اطفایی و نجات جهت پوشش ۳ مورد قفل درب و محبوس شدن افراد در منزل مسکونی ، فروشگاه و آسانسور، ۷ مورد حریق ضایعات و علفزار، یک مورد حریق تانکر گازوئیل، ۲ مورد حریق منزل مسکونی، ۲ مورد رها سازی حیوانات، یک مورد استقرار نماز جمعه و ۳ مورد خدمات ایمنی بوده است.

در پایان توصیه معاونت عملیات سازمان آتش نشانی به شهروندان :

به جهت پیشگیری از بروز آتش سوزی و سرایت آتش به منازل مسکونی از روشن کردن منابع حرارتی شعله رو باز، پرتاب کبریت نیم سوخته و ته سیگار روشن، آتش زدن علفزار و ضایعات در مجاورت اجسام قابل اشتعال بخصوص منازل مسکونی خوداری کنند.

وی همچنن افزود: در صورت مشاهده کمترین دود یا آتش سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع آن را به نزدیک‌ ترین سرجنگلبانی ، پاسگاه نیروی انتظامی محل و ارتباط با آتش نشانان بوسیله سامانه۱۲۵ آتش نشانی اطلاع دهند.