مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه «خمره» موزه شهر رشت متعلق به دوره معاصر است، گفت: از این خمره به عنوان سطل زباله نیز استفاده نمی‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،ولی جهانی اظهار کرد: قدمت خمره موزه شهر رشت به دوران معاصر بازمی گردد که محلی برای تأمین و ذخیره آذوقه بوده و کیسه پلاستیکی روی آن برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و ریزش خس و خاشاک با توجه به مرمت‌های در دست اقدام موزه به درون آن بوده است.؛ که متأسفانه به نظر می‌رسد با سو نیت ابتدا فرو رفتگی کوچکی در کیسه ایجاد شده و سپس با ریختن چند تکه آشغال به خیال خام قصد بر آن بوده تا در اذهان اینگونه تداعی شود که خمره محل جمع آوری زباله می‌باشد.

وی ادامه داد: گور موجود، بازسازی یکی از انواع گورهای باستانی استان است که به دلیل تثبیت اسکلت و اشیا بدلی داخل آن با مواد نگهدارنده از نظر علمی و ایمنی قابل دفاع بوده و اصولاً از ابتدا طراحی آن بر اساس الگوی فعلی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: طی دو سال اخیر بیش از ده میلیارد تومان برای مرمت موزه، کف ساری، محوطه سازی، ثبت بیش از ۲۷ هزار شیء در سامانه جام و… هزینه شده است.