مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: ماهانه بالغ بر یک هزار میلیارد ریال مستمری به بازنشستگان این سازمان پرداخت می‌شود.

به گزارش نداي گيلان:  جمیل حق پرست در جمع بازنشستگاه تامین اجتماعی، اظهار داشت: درحال حاضر بیش از ۹۸ هزار مستمری بگیر که بزرگ‌ترین گروه آن‌ها را جامعه بازنشستگان تشکیل می‌دهند تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند که بمنظور ارائه تعهدات به آنان ماهانه بالغ بر یک هزار میلیارد ریال پرداخت مستمری صورت می‌گیرد.

وی افزود: هزینه‌های تعهداتی تامین اجتماعی گیلان تنها در بخش بیمه‌ای روزانه افزون بر ۳۵ میلیارد ریال است که بزرگی این عدد برابری با بودجه‌ها و مصارف ده‌ها دستگاه و سازمان می‌کند.

حق پرست خاطرنشان ساخت: تمامی همت و تلاش دست اندرکاران ارائه خدماتی مطلوب و درخور شأن و منزلت به خانواده تامین اجتماعی است و برنامه‌های مختلفی از سوی حوزه‌های مرتبط ازجمله معاونت فرهنگی این سازمان در راستای کرامت بخشیدن بیش از پیش به بازنشستگان دردستورکار سازمانی قرار دارد.

شهدی‌نژاد مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان نیز طی سخنانی حداقل سه دلیل حائز احترام و تکریم والا بودن بازنشستگان را تلاش خستگی ناپذیر درسالهای جوانی و تبدیل شدن به گنجینه‌ای ازتجربه ودانش، آینه شاغلین امروز بودن و صاحبان واقعی سازمان بودن برشمرده و افزود: تکریم امروز شما درواقع احترام ما به آینده خود می‌باشد.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز این مراسم پیگیری مطالبات صنفی بازنشستگان و تلاش در جهت رفع مشکلات معیشتی این قشر را از وظایف تمامی مسئولین دانست و تامین اجتماعی را در این بین از ارکان اساسی و پشتیبان برای این گروه از شهروندان قلمداد نمود.

وی افزود: تامین اجتماعی با گستره خدمات درمانی و پرداخت مستمری در فراهم نمودن آسایش و تلاش درزمینه ایجاد شرایط بهتر زندگی دردوره پیری و بیماری خدمات فراوانی را ارائه می‌کند.