داداشی با اشاره به اینکه کلاهبرداری آشکار و تخلفات بسیار شدیدی در پروژه مسکن مهر آستارا صورت گرفته است ، ادامه داد : تعداد واحدهای موجود در این پروژه ، 900 واحد می باشد

به گزارش ندای گیلان،ولی داداشی در نشست خبری اظهار کرد :کلنگ احداث مسکن مهر 900 واحدی بندر مرزی آستارا در سال 1387 به زمین زده شد و ادعایی را که تعاونی های این مسکن ها دارند ، از همان بدو تأسیس تاکنون 400 میلیارد ریال برای آنجا خرج شده است.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداری آشکار و تخلفات بسیار شدیدی در این پروژه صورت گرفته است ، ادامه داد : تعداد واحدهای موجود در این پروژه ، 900 واحد می باشد ولی دست اندرکاران این تعاونی ها اعم از «کارگری، کارمندی و مشاغل آزاد» با حدود 1500 مشتری معامله انجام داده اند و باید بگوئیم که پروژه فوق 600 مالک واهی دارد.

وی وجود مشکلات مالی و حیف و میل در مبالغ تخصیصی را از دیگر مسایل پیش رو برشمرد و افزود : طبق برآورد اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان ، حدود 60 میلیارد ریال حیف و میل شده است ولی شواهد مبین حیف و میل رقمی معادل 100 میلیارد ریالی و کلاهبرداری کلان در این پروژه می باشد.

داداشی با بیان اینکه تعاونی ها حدود 80 میلیارد ریال دیگر نیز بدهی دارند و چک های میلیاردی توسط این تعاونی ها توزیع شده است ، گفت : با قوه قضائیه برای رسیدگی سریع به این مسایل و برخورد حقوقی و کیفری با متخلفان نیز هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر افرادی که از این واحد ها خرید کرده اند ، از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند ، تصریح کرد : با در نظر گرفتن این مهم ، بودجه 80 میلیارد ریالی برای اتمام مسکن مهر نیز دریافت کرده ام و با تشکیل کمیته تخصصی تلاش می شود تا این رقم در راستای تکمیل پروژه هزینه گردد.

دبیر کمیسیون اصل 90 در بخش دیگر سخنان خود از وضعیت پروژه فاضلاب شهری آستارا سخن گفت و توضیح داد : فاضلاب شهری آستارا در دو مقوله مجزای احداث تصفیه خانه و اجرای سیستم شبکه گذاری و لوله گذاری در حال انجام است که پیش از این ردیف بودجه ای برای تصفیه خانه تعریف شده بود ولی شبکه گذاری و لوله گذاری که اصلی ترین بخش اجرای پروژه می باشد ، فاقد این ردیف بودجه بود.

وی با بیان اینکه با پیگیری های یک ساله گذشته ، اعتبار ملی این بخش هم منظور گردید ، خاطر نشان کرد : در سنوات گذشته 5 شهر از شهرهای استان گیلان به عنوان شهرهای فاضلابی به بانک های جهانی معرفی شدند که متأسفانه نام «آستارا» با این وضعیت نیز در این لیست قرار نداشت.

وی اضافه کرد : با تلاش و پیگیری های مستمر ، نام آستارا در ردیف شهرهای پر تنش فاضلابی کشور قرار گرفت و 200 میلیارد ریال هم برای اجرای سیستم شبکه گذاری و لوله گذاری اختصاص یافت.

ولی داداشی در پایان با تأکید بر اینکه این پروژه برای تکمیل به 1500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و پروژه ای پنج ساله می باشد ، اضافه کرد : پروسه اداری اجرای این پروژه باید طی شود و پس از مشخص شدن پیمانکار ، پیش بینی می شود که کلنگ عملیات اجرای آن در سالجاری به زمین زده شود.

 

 


ایسنا