از طرفی مشاهده می‌شود که اصولگراها انگیزه کار ندارند و همچنین کاندیداهای مرحله دوم انتخابات نیز به‌نوعی احساس می‌کنند لیست امید تعیین‌کننده شده است

به گزارش ندای گیلان،محمود میرلوحی، سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان، درباره وضعیت لیست امید برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: لیست موجود، امروز و فردا احتمالا با یک تغییرات جزئی نهایی می‌شود.او درباره ورود نیروهای اصولگرا به لیست امید گفت: بازتاب نتایج مرحله اول انتخابات و پیام تصمیم مردم، اقتضائاتی را به‌وجود آورده است.

از طرفی مشاهده می‌شود که اصولگراها انگیزه کار ندارند و همچنین کاندیداهای مرحله دوم انتخابات نیز به‌نوعی احساس می‌کنند لیست امید تعیین‌کننده شده است. ما هم اشکالی نمی‌بینیم این افراد مراجعه کنند و درخواست پیوستن به لیست امید را بدهند. علت مختصر مباحثی هم که این روزها پیش آمده، همین است.

باید بررسی شود این تمایل و علاقه از آثار مرحله اول و آگاهی از ذائقه مردم است یا اینکه احساس می‌کنند شانس پیروزی با حضور در این لیست را دارند و صرفا به خاطر استفاده است که درخواست ورود به لیست امید را دارند.

این مسائل امروز و فردا معلوم می‌شود.او در پاسخ به این سؤال که آیا اصولگرایان بعد از ورود به لیست امید، تعهدی به این لیست بعد از پیروزی خواهند داشت، گفت: همین نکات و ملاحظات است که به‌زودی معلوم می‌شود کدام نگاه وجود دارد. آیا باید با همان سیاست‌های مرحله اول ادامه داد یا اینکه باید مقداری انعطاف به خرج داد. او در پاسخ به این سؤال که آیا اصولگرایان به این نتیجه رسیده‌اند که لیست امید تعیین‌کننده است، گفت: این مسئله را از این می‌توان فهمید که نوعی رقابت تنگاتنگ بین اصولگرایان برای پیوستن به لیست امید شکل گرفته است و از طرف دیگر اصولگرایان هم تمایل و انگیزه‌ای برای دادن لیست ندارند.