رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه در این استان به صورت مستمر بر روی ۱۲۹ کالا مورد نیاز مردم نظارت می شود، بیان کرد: با توجه به ارائه خدمات مناسب در گیلان خوشبختانه وضعیت این استان در مقایسه با سایر استان‌ها در زمینه میزات شکایات در زمینه گرانفروشی و کیفیت و میزان ارائه خدمات بسیار مطلوب است.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق پوش در گفتگویی با تأکید بر اینکه هیچ کمبودی در زمینه تأمین و ذخیره اقلام اساسی در استان گیلان نداریم، اظهار کرد: گیلان دارای ۲۹ هزار و ۲۴۰ انبار کالا است که در سامانه متمرکز انبارداری ثبت شده و روزانه ورود و خروج کالا از آن رصد می شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴ هزار و ۲۲۰ انبار مربوط به شهر رشت هستند، افزود: سازمان صمت گیلان به صورت روزانه میزان ذخیره کالا در این انبارها را رصد و پایش می کند.

دلق‌پوش در ادامه به بازرسی و رصد کامل بازار توسط گشت‌های نظارتی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت بازرسی مداوم بازار و قیمت کالاهای اساسی در بخش‌های تولید، توزیع و فروش و همچنین مراکز ارائه خدمات است.

وی با تأکید بر تشدید نظارت‌ و بازرسی‌ها با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، تصریح کرد: گشت‌های نظارتی شامل کارشناسان اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و بهداشت و درمان در قالب اکیپ‌های نظارتی، بازار به صورت مستمر بازرسی و پایش می کنند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه در این استان به صورت مستمر بر روی ۱۲۹ کالا مورد نیاز مردم نظارت می شود، بیان کرد: با توجه به ارائه خدمات مناسب در گیلان خوشبختانه وضعیت این استان در مقایسه با سایر استان‌ها در زمینه میزات شکایات در زمینه گرانفروشی و کیفیت و میزان ارائه خدمات بسیار مطلوب است.

وی به فعالیت ۲ هزار و ۸۰۰ رسته شغلی در استان گیلان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰۸هزار واحد صنفی با پروانه کسب در گیلان فعالیت می کنند و با توجه به رقابت فشرده در بازار این استان بروز تخلف از سوی هر واحدی سبب خروج آن واحد از عرصه رقابت خواهد شد.

.

.

منبع:مهر