نیک فر بیان کرد: وزیر مدعی است که برنج وارد نشده ولی ما شاهدیم که در شهرهایی که قطب تولید برنج هستند برنج خارجی نیز وجود دارد.

به گزارش ندای گیلان،ذبیح‌الله نیک فر امروز در نشست خبری بابیان اینکه در جلسه‌ با وزیر کشاورزی بیشتر در مورد نوغان‌داری و کرم ابریشم صحبت شد اظهار کرد: صحبت‌های کوتاهی در خصوص برنج صورت گرفت که قرار شد در جلسه‌ای اختصاصی وزیر با نمایندگان گیلان و دستگاه‌های اجرایی مربوط به برنج، تولید و بازار گفت‌وگو شود.

وی گفت: وزیر کشاورزی از جلوگیری ثبت سفارش برنج از تاریخ تذکر نمایندگان نسبت به واردات برنج خبر داد و حتی مدعی شد که جلوی ثبت سفارش گرفته‌شده ولی واردات انجام گرفت که این واردات هم‌روی بازار برنج ما اثر گذاشت.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر در جلسه مطرح کردند که جلوی ثبت سفارش را گرفتیم که از ادامه واردات جلوگیری شود ولی برنج وارد کشور شد و روی بازار برنج هم اثر گذاشت.

نیک فر بیان کرد: وزیر مدعی است که برنج وارد نشده ولی ما شاهدیم که در شهرهایی که قطب تولید برنج هستند برنج خارجی نیز وجود دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به برگشت محموله برنج گیلان دریکی از شهرها افزود: برنج تولیدی این استان را به استان دیگر می‌بردند اما در ورودی شهر جلوی محموله را گرفتند و گفتند ما این را همین‌جا تولید داریم و برای ما خارجی می‌آورند.

وی با اشاره به اختلاف میزان تعیین سرانه مصرف برنج گفت: از دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت می‌خواهیم که در این زمینه نظارت کنند، سرانه مصرف برنج را در کشور مشخص و میزان واردات برنج هم معلوم شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر می‌خواهند برنج خارجی وارد کنند باید وزارت بهداشت نظارت کند تا برنج سالم وارد شود، این‌همه در گزارش‌ها صحبت و سروصدا می‌کنیم ولی باز متأسفانه برنج خارجی به خورد مردم داده می‌شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت واردات محصولات کشاورزی به کشور گفت: ما محصولات کشاورزی خود را به بعضی از کشورهای عربی صادر کردیم آن را برگرداندند‌ ولی هر چه در کشور ما وارد می‌شود متأسفانه مصرف می‌شود.