آگشته گفت: بیشتر خبرنگاران با کمترین حقوق بدون هیچگونه پشتوانه مالی و بیمه ای در حال فعالیت هستند و تنها عشق و علاقه به کار است که آنها را به این شغل پایبند کرده است

به گزارش ندای گیلان،همزمان با نزدیک شدن به روز خبرنگار ، سعید آگشته در گفت و گو یی اظهار کرد: موضوع روزنامه نگاری و خبرنگاری در کشورهای توسعه یافته در زمره مشاغل معتبری قرار می گیرد که از درجه اهمیت قابل توجهی برخوردار است اما در کشور ما خبرنگاران با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند و بسیاری از آنان خبرنگاری را به عنوان یک شغل که بتواند تأمین کننده زندگی شان باشد، نگاه نمی کنند؛ چرا که هیچ گونه تضمینی برای آینده شغلی آنان وجود ندارد.

شهردار لاهیجان تصریح کرد: اگر یک روزنامه به هر دلیلی تعطیل شود، چه نهادی آینده‌ی شغلی و زندگی اهالی رسانه را تامین می کند.

آگشته گفت: ؛ هیچ نهادی برای پیگیری حقوق رسانه ها از جمله بیمه آن ها وجود ندارد و در این خصوص روزنامه‌نگاران، مدیران مطبوعات ، رسانه ها و وزارت ارشاد مقصر است، چون هیچ‌یک تلاشی نکرده‌اند که با سازمان تأمین اجتماعی رایزنی کنند و توضیح دهند که شغل خبرنگاری، شغلی زیان‌آور و سخت است.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما ، رسانه ها جور احزاب را می کشند و نگاه سیاه و سفید برخی رسانه ها به موضوعات مهم و اساسی که مستقیم به منافع ملی مربوط می شود به همین خاطر است.

آگشته خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: از نمایندگان می‌خواهم، به حقوق روزنامه‌نگاران نیز فکر کنند ؛ چراکه همین اهالی مطبوعات آن‌ها را به مسند قدرت می‌رسانند، پس بهتر است دین خود را به این قشر زحمتکش ادا کنند.

شهردار لاهیجان ادامه داد: همه افراد در احترام به شغل خبرنگاری یکسان نیستند ؛ عده ای با احترام تمام با این شغل برخورد می کنند و عده ای که هنوز آگاهی زیادی از اهمیت خبر و اطلاع رسانی ندارند نسبت به این شغل بی مهر هستند و بنده بارها شاهد بی حرمتی ها نسبت به خبرنگار و نا آگاهی برخی افراد نسبت به شغل آنها بوده ام که این رفتار در شان بسیاری از خبرنگاران که تنها هدف شان حل مشکلات جامعه است نمی باشد.

وی اضافه کرد: بیشتر خبرنگاران با کمترین حقوق بدون هیچگونه پشتوانه مالی و بیمه ای در حال فعالیت هستند و تنها عشق و علاقه به کار است که آنها را به این شغل پایبند کرده است.

آگشته در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات خبرنگاران در خانه مطبوعات و انجمن صنفی حل نمی‎شود و باید دولت ورود کند و برای مشکلات این قشر راه‌کار بدهد و به نظر نمی رسد خانه مطبوعات توان مالی حل مشکلات خبرنگاران را داشته باشد.

گفتنی است که مدتی قبل محمدرضا صادق ، مشاور رسانه ای رییس جمهور اظهار داشت: دولت تدبیر و امید خود را موظف کرده است تا تمام مسئولان رسانه‌ها را ترغیب کند که خبرنگاران خود را بیمه کنند و از مزایای بیمه استفاده کنند، به همین دلیل خبرنگاران باید از مسئولین مطبوعاتی خود نیز این مطلب را پیگیری کنند.

این گفته صادق و انداختن توپ به زمین مدیران رسانه ، به این معناست که در آینده نزدیک هم امیدی به حل مشکلات صنفی خبرنگاران نداشته باشیم.

/گفتگو:تابناگ