مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت:طبق گزارشات ارسالی بارش شدید باران در ساعات گذشته منجر به طغیان رودخانه ماسوله رودخان و آبگرفتگی منازل مسکونی شده است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از تسنیم،رضا اسلامی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه وی به همراه فرماندار صومعه‌سرا تا ساعاتی دیگر به صورت میدانی از شهرستان صومعه‌سرا بازدید به عمل خواهد آورد اظهار داشت: طبق گزارشات ارسالی بارش شدید باران در ساعات گذشته منجر به طغیان رودخانه ماسوله رودخان و آبگرفتگی منازل مسکونی شده است.

وی از ادامه بارش باران در نقاط مختلف این استان خبر داد و عنوان کرد: بر اساس گزارشات، نقشه‌ها و الگوهای سازمان هواشناسی سامانه بارشی کنونی، از فردا فعالیت خود را در استان گیلان کاهش می‌دهد البته تا پایان همین هفته بارش باران به صورت متناوب در نقاط مختلف استان ادامه پیدا می‌کند.

اسلامی در پاسخ به این پرسش که در برخی رسانه‌ها اخباری در مورد آبگرفتگی 500 خانوار صومعه‌سرایی منتشر شده ضمن رد آمارهای یاد شده تصریح کرد: اطلاعات ما از صومعه‌سرا از آبگرفتگی حدود 50 واحد ساختمانی حکایت دارد بنابراین از رسانه‌ها انتظار داریم در انتشار ارقام و اطلاعات حساسی نظیر این دقت بیشتری به خرج دهند.

وی به بارش برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان گیلان واقع در تراز هزار متری اشاره کرد و ابراز داشت: میزان بارش برف تا حدی که منجر به انسداد راه‌های مواصلاتی و جاده‌های گیلان بشود نبوده و خبری نیز در این مورد به ستاد مدیریت بحران مخابره نشده است البته برخی از جاده‌های روستایی استان دچار برف‌گرفتگی شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه در حال حاضر تمامی راه‌های مواصلاتی استان باز بوده و تردد خودروها و وسائط نقلیه در آن‌ها جریان دارد خاطرنشان کرد: هیچ شرایط نگران‌ کننده‌ای در استان گیلان چه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات و چه در جلگه وجود ندارد و با توجه به آماده‌باش نیروها وضعیت کاملاً تحت کنترل است.

اسلامی از تعطیلی امروز مدارس بخش دیلمان به علت بارش برف سخن گفت و با اعلام اینکه به علت کاهش فعالیت سامانه بارشی فردا هیچ مدارسه‌ای در گیلان تعطیل نیست اظهار داشت: قطع آب آشامیدنی تعداد زیادی از خانوارهای صومعه‌سرایی را فعلاً تأیید نمی‌کنم و اطلاعات دقیق این موضوع متعاقباً و پس از بازدید میدانی منتشر می‌شود.