سرپرست شهرداری رشت در نشست با مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: باید برای کاهش خسارات و مخاطرات ناشی از زلزله، سیل و سایر حوادث غیرمترقبه در سطح شهر همیشه آماده باشیم.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت در جلسه با مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان که با حضور معاونان و مدیران شهرداری رشت برگزار شد، اظهار داشت: در مقطعی که زلزله سال ۱۳۹۶ گیلان اتفاق افتاد، شهر رشت مانند امروز دارای ساختمانهای بلند نبود و کلا بلند مرتبه‌سازی در این شهر چندان رواج نداشت.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه باید برای کاهش خسارات و مخاطرات ناشی از زلزله، سیل و سایر حوادث غیرمترقبه در شهر همیشه آماده باشیم، تصریح کرد: بحران بحثی کاملا جدی است و اگر ما آمادگی‌های لازم را برای مقابله و مواجهه با آن کسب نکنیم، حجم خسارت‌ها افزایش می‌یابد.

سید مجتبی خدمت بین دانا اذعان کرد: شهرداری رشت برای تعمیق ارتباطات و سطح تعاملات خود با مدیریت بحران استانداری گیلان نماینده تام‌الاختیار خود، معاون خدمات شهری را معرفی کرده و برای تحقق این کار حتی در حوزه هزینه کرد نیز منابع اعتباری آمادگی دارد.

امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به گسل‌های موجود در رشت و ساخت و سازهایی که در این شهر انجام شده است، مهمترین مورد بحرانی که ما را تهدید می‌کند، وقوع زلزله است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان استفاده از امکانات این نهاد و هماهنگی با مدیریت شهری برای خدمات‌رسانی مطلوب را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر شهرداری رشت این مطالبه را از مدیریت بحران داشته باشد، ما نیز از هیچ کمکی مضایقه نخواهیم کرد.

امیر مرادی تصریح کرد: با برقراری ارتباط موثر بین اداره کل مدیریت بحران و شهرداری رشت پیش از وقوع هرگونه بحران اطلاعات لازم بدون هیچگونه مطالبه‌ای در حوزه‌های مختلف در اختیار مدیریت شهری رشت قرار می‌گیرد.

وی اذعان کرد: ماده ۱۸ قانون اعتبارات مدیریت بحران می‌تواند به شهرداری رشت کمک کند، زیرا امکان جابه‌جایی این اعتبارات و تخصیص آن به نهادهایی مانند شهرداری کاملا وجود دارد که این کار نیازمند تقویت ارتباطات بین مدیریت بحران و شهرداری است.

در پایان نیز گزارش کاملی از خطرات و بلایای طبیعی که استان گیلان را تهدید می‌کند و حوادث و مشکلاتی که تاکنون موجب خسارات زیادی به شهر رشت گردیده است از سوی مدیریت بحران استانداری گیلان ارائه شد.