روزنامه معین چاپ استان گیلان در شماره دوشنبه شانزدهم فروردین ماه، مطلبی در قسمت سرمقاله با عنوان هیاهو برای هیچ در ارتباط با ریشه یابی انتقال مهدی شریفی از ملوان به تراکتوسازی تبریز و دلایل عدم حضور این بازیکن سرباز در ترکیب این تیم منتشر کرده است.

یادمان نمی رود که بر سر انتقال مهدی شریفی بازیکن سرباز سپاهان به ملوان، تبریزی ها چه جنجالی به پا کردند؛ از نامه به رییس جمهور گرفته تا سروصدای نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی؛ آنها بالاخره به هر چنگ و دندانی بود، لقمه دهان انزلی چی ها را گرفته و خودشان قورت دادند.
به هر حال پدیده فصل گذشته فوتبال کشورمان و جوان اول این روزهای لیگ برتر می توانست بسیار برای ملوانی ها کارگشا باشد، اما ظاهرا باشگاه ملوان چندان هم متضرر نشد و باید خدا را شاکر باشد که شریفی راهی تبریز شد چراکه درست از زمان حضور این بازیکن در تبریز، انگار خاک مرده روی ساق های شریفی ریخته باشند؛ وی بازی ابتدایی را به طور کامل در ترکیب بود و هیچ اثری در بازی نداشت، قلعه نویی در بازی دوم 70 دقیقه و در بازی سوم یک نیمه به وی بازی داد و وقتی دید آبی از طرف این بازیکن جنجالی و جوان گرم نمی شود، در بازی چهارم مقابل سپاهان او را روی نیمکت نشاند.
البته غیبت وی در این بازی سئوالی بی جواب بوده که تاکنون کسی یارای یافتن جوابش را نداشت و دقیقا از همان روز دیگر کسی وی را در ترکیب ثابت تراکتورسازی ندید تا اینکه این روزها حتی از ترکیب 18 نفره هم خط می خورد.
آری، مهاجمی که در ابتدای فصل تا مرز لژیونر شدن هم پیش رفت، در تبریز روزهای خوبی را سپری نمی کند. همگان تصور می کردند با اضافه شدن شریفی به جمع شاگردان امیر قلعه نویی، این مهاجم جوان و توانمند بتواند روزهای خوبی را در تراکتورسازی داشته باشد و دوباره ملی پوش شود اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه مهدی شریفی در متن حواشی بسیاری قرار گرفت تا رفته رفته از ترکیب 11 نفره و سپس 18 نفره تراکتورسازی دور بماند.
البته در روزهای گذشته وقتی خبرهای حاشیه ای بسیاری در خصوص این مهاجم جوان به گوش رسید، باشگاه تراکتورسازی رسماً دست به تکذیب زد و مدعی شد غیبت شریفی در بازی های اخیر تنها به خاطر مصدومیتی است که گریبان او را گرفته و فعلاً در حال درمانش است.
گویا این مهاجم اصفهانی دوباره از همان ناحیه ای که قبلا آسیب دیده بود، مصدوم شده و هیچ بعید نیست در صورت نیاز به جراحی تا پایان فصل بیرون بماند.
در هر صورت افت فاحش شریفی چه به دلیل فنی و چه به دلیل مصدومیت باعث شد تبریزی ها از هیاهوی فراوانی که ایجاد کرده بودند، دقیقا هیچ چیزی عایدشان نشود.روزنامه ی معین