مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: معلمان پیش دبستانی مدارس دولتی به تدریج به صورت حق التدریس جذب آموزش و پرورش می شوند.

به گزارش نداي گيلان: مهدی حاجتی روز دوشنبه افزود: برای جذب معلمان پیش دبستانی در واحدهای آموزشی بر اساس قانون عمل می کنیم.
وی اظهار داشت: در قانون آمده که ادارات کل آموزش و پرورش در استان های مختلف، بر اساس نیاز از نیروهای پیش دبستانی به صورت حق التدریس در مدارس بهره گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: این قانون، بیستم شهریورماه جاری به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ شد و برای عمل به این قانون، اقداماتی در گیلان در حال انجام است.
وی بیان داشت: همکاران شاغل دارای 30 سال سابقه که استمرار خدمت شده بودند، با ابلاغ این قانون برای بازنشستگی آنان اقدام شد تا زمینه برای جذب نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی فراهم شود.
حاجتی تصریح کرد: قانون جذب نیروهای پیش دبستانی به صورت حق التدریس در مدارس به روسای ادارات آموزش و پرورش استان گیلان نیز ارسال شد تا نیروها ، شناسایی و زمینه جذب آنان به تدریج فراهم شود.
وی تعداد معلمان پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی (آمار اولیه) را به ترتیب حدود یک هزار و یک هزار و 300 نفر عنوان و اظهار کرد: این نیروها پس از شناسایی و بر اساس مدارک تخصصی شان، به تدریج در دوره اول و دوم متوسطه جذب می شوند و جذب آنان در مقطع ابتدایی در مرحله بعدی انجام می گیرد.
بر اساس آخرین آمار، آموزش و پرورش استان گیلان 30 هزار و 316 نیرو آموزشی و غیرآموزشی دارد.