مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه احداث تاسیسات صنعت برق بسیار هزینه‌بر است، گفت: در بخش تولید چالش نداریم اما در مورد مصرف نیازمند مدیریت بهینه هستیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،عظیم بلبل‌آبادی صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های در دست اجرای برق این شهرستان با بیان اینکه یک‌هزار و 597 مگاوات مصرف برق در 24 مردادماه جاری در استان داشتیم، خاطرنشان کرد: 25 مردادماه سال گذشته یک‌هزار و 542 مگاوات اوج مصرف برق در گیلان بود و امسال این مصرف افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه احداث تاسیسات صنعت برق بسیار هزینه‌بر است، گفت: در بخش تولید چالش نداریم اما در مورد مصرف نیازمند مدیریت بهینه هستیم.

وی، ظرفیت نامی تولید برق گیلان را روزانه 2 هزار و 816 مگاوات عنوان کرد و افزود: برق تولیدی مذکور بیش از نیاز مصرفی در استان است.

بلبل‌آبادی، اوج مصرف برق را از 15 تیرماه تا پایان مردادماه خواند و بیان کرد: در ماه‌های دیگر مصرف برق گیلان بین 600 تا 700 مگاوات است.

وی، اوج مصرف برق در گیلان را سالانه 300 ساعت اعلام کرد و گفت: اوج مصرف مذکور چالش‌هایی را در صنعت برق ایجاد می‌کند.

بلبل‌آبادی، حوزه فعالیت شرکت برق منطقه‌ای گیلان را 400 کیلوولت، 230 کیلوولت، 63 کیلوولت تا 20 کیلوولت عنوان کرد و یادآور شد: در بخش انتقال و فوق توزیع برق با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه محورهای راهبردی برای توسعه صنعت برق گیلان مشخص شده است، تاکید کرد: مدیریت مصرف برق الکتریکی حائز اهمیت است و در تمام کشورهای پیشرفته به این بخش پرداخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان، مدیریت بهره‌وری انرژی را سوخت ششم کره زمین توصیف کرد و افزود: به موضوع مذکور در دنیا مدیریت مصرف انرژی می‌گویند.

وی با اشاره به وجود سه محور چرخه تولید، انتقال فوق توزیع و توزیع برق بیان داشت: گیلان در تولید برق مشکلی ندارد.

بلبل آبادی به وجود رشد مصرف برق در کشور اشاره کرد و گفت: توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع گیلان را در دستور کار داریم و در مدت هشت ماه گذشته برای پست‌های 230 کیلوولت و 63 کیلوولت استان 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.